مشخصات پیکاپ الکتریکی مپنا از برند چینی Kawei

بروزرسانی در: سه شنبه 17 فروردین 00 ساعت 12:23
مشخصات پیکاپ الکتریکی مپنا از برند چینی Kawei

گروه مپنا مدتی است که وارد عرصه خودروسازی شده و در تلاش است تا محصولاتی پاک روانه بازار کند. حال شرکت مکو که از زیرمجموعه‌های گروه مپنا محسوب می‌شود، یک پیکاپ الکتریکی را برای عرضه به بازار در نظر گرفته است.

 

مشخصات پیکاپ جدید شرکت مپنا

 

این خودرو براساس ترکیبی از پلتفرم و بدنه خودرو چینی و قوای محرکه الکتریکی توسعه یافته است. ظاهر خودرو شباهت خیلی زیادی به خودروهای آمریکایی از برند فورد و جیپ دارد که در صورت عرضه به بازار، برای مخاطبین ایرانی جذاب خواهد بود.

پیکاپ یاد شده از برند چینی ناشناخته Kawei است که این پیکاپ را در دو مدل Kawei K1 با موتور درون‌سوز و Kawei EV7 با پیشرانه الکتریکی به بازار عرضه می‌کند. پیکاپ الکتریکی Kawei EV7 در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شده و هنوز معلوم نیست که آیا نسخه معرفی شده توسط مپنا با مشخصات مشابه به تولید می‌رسد یا تفاوتی بین پیکاپ مپنا و Kawei EV7 وجود دارد، هرچند امکان وجود تفاوت بین این دو خودرو چندان محتمل نخواهد بود.

پیکاپ الکتریکی مپنا به پکیج باتری با ظرفیت ۴۸.۶ کیلووات ساعت مجهز است که حداکثر بردی برابر با ۳۰۰ کیلومتر را برای این خودرو فراهم می‌کند که این محدوده برد براساس چرخه NEDC محاسبه شده است. وزن باتری‌های این پیکاپ ۴۰۰ کیلوگرم است.

موتور الکتریکی نصب شده پیکاپ الکتریکی مپنا حداکثر ۷۰/۱۲۰ کیلووات قدرت و ۳۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب صفر تا صد پیکاپ برقی مپنا در کاتالوگ رسمی این محصول، ۱۱.۵ ثانیه و حداکثر سرعت قابل دسترسی با آن نیز ۱۷۰ کیلومتربرساعت گفته شده است که این اعداد در بررسی‌های فنی این خودرو توسط کارشناسان و خبرنگاران داخلی مورد سنجش قرار خواهند گرفت.

ابعاد و اندازه پیکاپ برقی مپنا به ترتیب عبارتند از:‌ ۵۶۰۰ میلی‌متر طول، ۱۵۹۰ میلیمتر عرض و ۱۸۰۵ میلیمتر ارتفاع. فاصله بین دو محور کاوی EV7 نیز برابر با ۳۵۰۰ میلی‌متر است و فضای بار نسبتا بزرگی دارد. مطابق اطلاعات موجود در کاتالوگ این خودرو، پیکاپ مپنا می‌تواند باری به وزن ۱۰۰۰ کیلوگرم را حمل کند. وزن خالص این پیکاپ ۲۲۳۰ کیلوگرم عنوان شده که با حداکثر بار، این مقدار وزن به ۳۲۳۰ کیلوگرم می‌رسد.

هنوز زمان دقیق عرضه این خودرو به بازار اعلام نشده است.

 

پیکاپ جدید شرکت مپنا

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar