برنامه آئودی برای فروش SQ7 و SQ8 در آمریکا

سه شنبه 24 دی 98 ساعت 18:10
برنامه آئودی برای فروش SQ7 و SQ8 در آمریکا

در حالی که آئودی امیدی به مدل‌های سدان ندارد، ولی می‌داند که آمریکایی‌ها علاقه زیادی به شاسی بلندها و کراس اورها دارند. طبق برنامه، این شرکت قصد دارد دو مدل SQ7 و SQ8 خود را به خانواده مدل‌های شاسی بلند خود در آمریکا اضافه کند.

هر دو مدل هم اکنون در خانواده محصولات اروپایی شرکت حضور دارند و مشتریان می‌توانند آن‌ها را با یک موتور ۸ سیلندر خورجینی ۴ لیتری قدرتمند توربو دوقلو و مجهز به یک سوپرشارژر الکتریکی سفارش بدهند، ولی این دو خودرو تاکنون در آمریکا عرضه نشده‌اند و برای آن کشور، مدل‌هایی جدید محسوب می‌شوند. برای بازار آمریکا، آئودی دو خودروی مذکور را با یک موتور ۴ لیتری توربو دوقلو با ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور، یک گیربکس هشت دنده اتومات و سیستم دو دیفرانسیل کواترو عرضه خواهد کرد. هر دو مدل صفر تا صد را در ۴.۳ ثانیه پر می‌کنند که با مدل S5 شرکت برابر است. حداکثر سرعت هر دو مدل ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌باشد.

سیستم کواترو ۶۰ درصد خروجی موتور را به اکسل عقب در شرایط رانندگی عادی ارسال می‌کند و در صورت نیاز، می‌تواند تا ۸۰ درصد خروجی را به چرخ های عقب بفرستد. فرمان چهار چرخ و مبدل گشتاور به صورت استاندارد روی خودرو عرضه شده‌اند. سیستم پایداری الکترو مکانیکی به عنوان یک آپشن عرضه شده و سر پیچ‌ها از چپ شدن خودرو پیشگیری می‌کند.

هر دو مدل از نظر طراحی بدنه و کابین کاملاً شبیه مدل‌های اروپایی دیزلی هستند. SQ7 و SQ8 به لطف قاب آینه‌های نقره‌ای، چهار سراگزوز و برخی تجهیزات مختص مدل‌های اس خود را از دیگر مدل‌های Q آئودی متمایز کرده‌اند. آئودی SQ7 به رینگ‌های ۲۰ اینچ به صورت استاندارد مجهز شده و رینگ‌های ۲۱ اینچی را به عنوان آپشن می‌توان برای آن سفارش داد. در SQ7 رینگ‌های استاندارد ۲۱ اینچی بوده و آپشن رینگ ۲۲ اینچی را نیز دارد. داخل کابین صندلی‌های اسپرت جلو گرم کن و سردکن دار با روکش چرم ویژه از جمله تغییرات SQ7 و SQ8 محسوب می‌شوند.

این دو شاسی بلند زیبا و قوی از بهار سال ۲۰۲۰ وارد نمایندگی‌های شرکت در آمریکا خواهد شد. جزئیات قیمتی و دیگر اطلاعات مانند تجهیزات استاندارد و آپشن بعداً قرار است اعلام شود. آئودی خودروی RS Q7 تولید نمی‌کند، بنابراین SQ7 سریع‌ترین و قوی‌ترین خودروی این خانواده محسوب می‌شود. از سوی دیگر SQ8 در واقع جایگاهی بین Q8 و RS Q8 دارد.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar