برنامه ابرخودروی بلادهاند برای تست سرعت جدید در آفریقای جنوبی

سه شنبه 30 مهر 98 ساعت 16:49
برنامه ابرخودروی بلادهاند برای تست سرعت جدید در آفریقای جنوبی

تیم ابرخودروی بلادهاند که هم اکنون رکورد سرعت دنیا را در اختیار دارد، چند روزی است که به کشور آفریقای جنوبی سفر کرده و می‌خواهند آنجا تست‌های سرعت جدیدی با این خودرو انجام داده و آن را برای حمله به رکورد سرعت ۱۶۰۰ کیلومتر بر ساعت که سال آینده انجام خواهد شد آماده کنند.

این موضوع در پروژه مذکور پیشرفت بسیار چشم گیری به حساب می‌آید. پروژه بلادهاند سال گذشته در آستانه تعطیلی قرار داشت و یک تزریق پول لحظه آخری هم اکنون آن را زنده نگه داشته است.

تیم پروژه بلادهاند هفته پیش به صحرای هاکسکینپان در کیپ شمالی سفر کرده و ابرخودروی بلادهاند را مونتاژ کرده‌اند. این ابرخودرو در قطعات منفصل و از طریق هواپیما قبلاً از لوکزامبورگ به ژوهانسبورگ منتقل شده بود. هزار کیلومتر فاصله ژوهانسبورگ تا صحرای مذکور را این ابرخودرو روی یک کامیون کشنده طی کرده است.

از تغییرات جالب توجه که روی نسخه ویژه برای این آزمایش‌ها اعلام شده می‌توان به اضافه شدن رینگ‌های باریک‌تر آلومینیومی اشاره کرد. این رینگ‌ها را نخستین بار است می‌بینیم و گفته می‌شود به طور اختصاصی برای رانندگی با سرعت‌های فوق العاده زیاد در صحرا ساخته شده است. این رینگ‌ها در واقع جای چرخ‌های پنوماتیکی را گرفته‌اند که بلادهاند در تست قبلی خود در کشور انگلستان و روی آسفالت از آن‌ها استفاده کرده بود. تایرها نمی‌تواند فشار بالای رانندگی در سرعت بالا را تحمل کنند.

برنامه ابرخودروی بلادهاند برای تست سرعت جدید در آفریقای جنوبی

تیم بلادهاند قصد دارند در آفریقای جنوبی تست‌های سرعت بالای ۸۰۰ کیلومتر بر ساعت را انجام دهند و تا ماه آینده، رکورد آزمایشی ممکن است به بالای ۹۰۰ کیلومتر بر ساعت هم برسد. یکی از اهداف اصلی که تیم در این آزمایشات دنبال می‌کنند، بررسی این است که خودرو چه واکنشی هنگام کاهش سرعت و توقف کامل از سرعت‌های مختلف نشان می‌دهد. جالب است بدانید برای متوقف کردن این خودرو از ترمزهای چرخ‌ها، دو چتر درگ و یک ترمز هوایی غول آسا که در موقعیت خاص خود نصب می‌شود استفاده می‌کنند. در این آزمایشات توانایی‌های ترمزگیری و همچنین میزان درگ ابرخودروی بلادهاند اندازه گیری خواهد شد. آن‌ها از داده‌های ۱۹۲ سنسور فشار استفاده و آن‌ها را با مدل‌های محاسباتی دینامیک مایع تخمینی مقایسه خواهند کرد. بررسی و مشخص کردن میزان درگ امری ضروری بوده و با در دست داشتن این عدد، تیم مهندسی می‌توانند تصمیم بگیرند که از چه سایز موتور رولز رویس EJ200 روی بلادهاند استفاده کنند تا موفق به ثبت رکورد سرعت ۱۶۰۰ کیلومتر بر ساعت طی ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده شوند.

در این پیست ۱۶ کیلومتری، اندی گرین، راننده بلادهاند فرصت بیشتری برای گاز دادن و شتاب گیری با بلادهاند را خواهد داشت. در تست قبلی در انگلستان، خودروی طی ۲ ثانیه قادر به افزایش سرعت خود از صفر به ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت بود. قطعات و سنسورهای پیشرفته‌ای در هر کیلومتر مسیر نصب خواهند شد تا مواردی مانند سرعت باد، جهات باد، دمای هوا و چند مورد دیگر را از طریق یک شبکه بی سیم به راننده و تیم اطلاع بدهند.

این پیست که در آفریقای جنوبی قرار گرفته، با مساحتی معادل ۳۵ هزار و ۴۰۵ کیلومتر مربع، بزرگ‌ترین زمین دست ساز در دنیا برای مسابقات اتومبیل رانی محسوب می‌شود.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar