برنامه تویوتا برای استفاده از باتری‌های پاناسونیک در خودروهای پلاگین هیبریدی

سه شنبه 26 شهریور 98 ساعت 17:21
برنامه تویوتا برای استفاده از باتری‌های پاناسونیک در خودروهای پلاگین هیبریدی

شرکت تویوتا اخیراً شروع به استفاده از همان نوع باتری‌های ساخت پاناسونیک کرده است که این کمپانی ژاپنی آن‌ها را برای شرکت تسلا طراحی کرده بود. فعلاً این باتری‌ها روی برخی از مدل‌های تویوتا ویژه بازار چین نصب خواهند شد.

یکی از منابع نزدیک به شرکت گفته که تویوتا در حال استفاده از باتری‌های سیلندری پاناسونیک روی نسل جدید مدل‌های پلاگین هیبریدی کرولا و لوین که سال پیش وارد بازار چین شده بودند است.

این باتری‌ها تقریباً هم اندازه باتری‌هایی هستند که پاناسونیک برای تسلا می‌سازد، ولی ترکیب آن‌ها متفاوت است. از آن جایی که این خبر هنوز به صورت رسمی منتشر نشده، منابع مذکور نخواسته‌اند نامشان فاش شود.

تویوتا با توجه به عزم جهانی خودروسازان برای تولید خودروهای الکتریکی و الکتریکی سازی شده، قصد دارد منابع پایداری از باتری‌های با کیفیت بالا را برای خود فراهم کند.

تویوتا به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز ژاپن طی پروژه‌هایی چندین ساله باتری خودرو با همکاری پاناسونیک طراحی کرده و ساخته است و در راستای گسترش مدل‌های الکتریکی سازی شده، این همکاری‌ها قرار است همچنان ادامه داشته باشند.

یکی از سخنگوهای پاناسونیک گفته که شرکت آن‌ها به عنوان تأمین کننده در جایگاهی نیست که در این باره توضیحی ارائه بدهد و تویوتا نیز هنوز اظهار نظری در این مورد نکرده است. روز گذشته روزنامه نیکی ژاپن گزارشی در این باره منتشر کرده بود.

شرکت تویوتا همیشه باتری‌های سلول منشوری یا مکعبی را برای خودروهای خود انتخاب کرده و از برخی باتری‌های ساخت پاناسونیک در مدل‌های هیبریدی خود استفاده می‌نماید. دو شرکت ژاپنی در ماه ژانویه گذشته یک جوینت ونچر جدید برای ساخت باتری خودروهای الکتریکی راه اندازی کردند. یکی از مزایای اصلی چنین شرکت مشترکی ترکیب تجربه، R&D و نقاط قوت تولید یکی از بزرگ‌ترین خودروسازهای دنیا با یکی از بزرگ‌ترین باتری سازهای دنیا می‌باشد.

شرکت تویوتا همچنین با کمپانی چینی Contemporary Amperex Technology Co Ltd و شرکت سازنده خودروهای الکتریکی BYD برای تولید باتری همکاری می‌کند.

در گزارش روزنامه نیکی آمده بود که تویوتا حدوداً ۵۰ هزار عدد باتری سیلندری به پاناسونیک سفارش داده است. در پی این سفارش کارخانه باتری پاناسونیک در اوزاکا ژاپن هم اکنون با تمام ظرفیت خود کار می‌کند.

پاناسونیک طی سال‌های اخیر همیشه بزرگ‌ترین تأمین کننده سلول‌های باتری برای تسلا بوده است، ولی این خودروساز آمریکایی در حال مذاکره با شرکت آل جی کره جنوبی برای همکاری در این زمینه است.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar