برنامه جنرال موتورز برای سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیون دلاری در کارخانه فلینت

جمعه 24 خرداد 98 ساعت 17:52
برنامه جنرال موتورز برای سرمایه‌گذاری 150 میلیون دلاری در کارخانه فلینت

مارک رویس، مدیرعامل جنرال موتورز روز ۴ شنبه اعلام کرد که این خودروساز آمریکایی قصد دارد ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری روی خط تولید شرکت در فلینت میشیگان انجام دهد. هدف این سرمایه گذاری افزایش ۴۰ هزار دستگاهی تولید تراک های سنگین شرکت اعلام شده است.

رویس در مصاحبه مطبوعاتی که در محل کارخانه فلینت برگزار و این خبر اعلام شد بج United Auto Workers را پوشیده بود.

شرکت جنرال موتورز ماه فوریه همچنین اعلام کرده بود که برای ساخت نسلی جدید از پیکاپ تراک های سنگین هزار شغل جدید می‌خواهد در خط تولید فلینت ایجاد کند. جنرال موتورز در بیانیه مطبوعاتی‌اش اشاره‌ای به این موضوع نکرده که سرمایه گذاری جدید آیا شغل‌های جدیدی در خط تولید فلینت ایجاد خواهد کرد یا نه، ولی رویس گفته که با شروع به کار برنامه تولید تراک های جدید شرکت به احتمال زیاد فرصت‌های شغلی جدید در این کارخانه ایجاد می‌شوند.

جنرال موتورز بعد از این که در ماه نوامبر سال قبل خط تولید شورولت کروز را در ایالت اوهایو تعطیل کرد، از سوی پرزیدنت دونالد ترامپ و قانون گذاران دموکرات و جمهوری خواه برای ایجاد شغل‌های جدید در آمریکا بسیار تحت فشار بود.

سرمایه گذاری فلینت شامل به روزرسانی ابزارآلات و دستگاه‌های فعلی کارخانه و همچنین نصب و راه اندازی دستگاه‌ها و بخش‌های جدید می‌باشد و قرار است تا نیمه اول سال ۲۰۲۰ تکمیل شود. جنرال موتورز از سال ۲۰۱۳ بیش از ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار روی کارخانه فلینت سرمایه گذاری کرده است.

ماه پیش، جنرال موتورز اعلام کرد که می‌خواهد ۲۴ میلیون دلار برای افزایش تیراژ تولید تراک در کارخانه فورت وین در ایالت ایندیانا سرمایه گذاری کند. در این خط تولید در حال حاضر مدل‌های شورولت سیلورادو و جی‌ام سی سیرا ساخته می‌شوند.

فروش پیکاپ تراک های سنگین در آمریکا بسیار رشد خوبی کرده و به بیش از ۶۰۰ هزار دستگاه در سال رسیده که در مقایسه با سال ۲۰۱۳، رشدی بیش از ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد. قیمت تراک های لوکس گاها به بیش از ۷۰ هزار دلار هم می‌رسد.

برندهای شورولت و جی‌ام سی شرکت جنرال موتورز رقابت سنگینی در سگمنت تراک ها با سری اف کمپانی فورد دارند. نسل جدید تراک های سنگین شورولت و جی‌ام سی به گونه‌ای ارتقا یافته‌اند تا توانایی بکسل بسیار بهتری داشته باشند. با توجه به افزایش محبوبیت این نوع خودروها در آمریکا، هم اکنون رقابت میان سه گروه خودروسازی بزرگ آمریکا در این بخش بسیار دیدنی شده است.

autoblog منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar