برنامه دولت آلمان برای افزایش یارانه خودروهای الکتریکی

سه شنبه 14 آبان 98 ساعت 15:54
برنامه دولت آلمان برای افزایش یارانه خودروهای الکتریکی

به گزارش رویترز، دولت فدرال آلمان به منظور تشویق بیشتر مردم به خرید خودروهای الکتریکی سازی شده، قصد دارد طی ۵ سال آینده یارانه‌های خرید این نوع خودروها را تا نصف افزایش دهد.

در گزارش رویترز آمده این موضوع به زودی قرار است در یک جلسه مشترک بین مدیران دولتی آلمان و شرکت‌های بزرگ خودروسازی این کشور روز دوشنبه مورد بحث قرار بگیرد. ظاهراً در این طرح یارانه خرید خودروهای پلاگین هیبریدی از ۳ هزار به ۴۵۰۰ یورو افزایش خواهد یافت. برای خودروهای با قیمت بالای ۴۰ هزار یورو، مبلغ یارانه خرید به ۵ هزار یورو افزایش می‌یابد.

دولت آلمان طبق برنامه می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ ده میلیون خودروی الکتریکی سازی شده در جاده‌های این کشور حضور داشته باشند. دولت آلمان شدیداً در تلاش است تا از نظر خرید و فروش خودروهای الکتریکی از کشورهایی مانند آمریکا و چین عقب نماند.

هفته گذشته آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در کارخانه Zwickau فولکس واگن خط تولید انبوه خودروی فولکس واگن ID.3 را افتتاح کرد. این هاچ بک الکتریکی جذاب با قیمتی حول و حوش ۳۰ هزار یورو وارد بازار خواهد شد.

مرکل در بخشی از سخنان خود در این مراسم گفته بود: «ما اکنون می‌توانیم بگوییم Zwickau امروز یکی از پایه‌های اصلی صنعت خودروی آلمان و آینده آن است. وظیفه ما به عنوان سیاستمداران ساخت یک چارچوبی است که خلاقیت‌ها و تکنولوژی‌های جدید بتوانند عملیاتی شوند.»

مرکل همچنین گفته که دولت آلمان تا سال ۲۰۳۵ حدوداً ۳.۵ میلیارد یورو برای ساخت ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی سرمایه گذاری خواهد کرد.

روز یکشنبه وی گفته بود آلمان به ۱ میلیون ایستگاه شارژ تا سال ۲۰۳۰ نیاز دارد و از خودروسازها خواسته بود نقش خود را در فراهم کردن زیرساخت‌های لازم بازی کنند.

به عنوان بخشی از تلاش صنعت خودرو در این موضوع، به نقل از برخی منابع نزدیک به شرکت، بی ام و قصد دارد ۴ هزار ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی بسازد.

ماه سپتامبر در نمایشگاه خودروی فرانکفورت شرکت‌های خودروسازی به دولت‌های اروپایی هشدار داده بودند که قوانین اتحادیه اروپا ضرر و زیان مالی زیادی به شرکت‌ها تحمیل خواهد کرد و ممکن است سبب از دست رفتن شغل بسیاری از اروپایی‌ها شود. از نظر شرکت‌ها در حال حاضر خریداران اصلی بازار علاقه‌ای به خرید خودروهای الکتریکی ندارند.

خودروسازهای آلمانی، تحت فشار اتحادیه اروپا در حال سرعت بخشیدن به طراحی و تولید خودروهای الکتریکی هستند. اتحادیه اروپا قانونی تصویب کرده که خودروسازها بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۰ باید ۳۷.۵ درصد تولید گاز کربن دی اکسید خودروهای خود را کاهش بدهند.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar