برنامه شرکت دیدی برای راه اندازی سرویس تاکسی‌های ربات در چین

سه شنبه 12 شهریور 98 ساعت 16:35
برنامه شرکت دیدی برای راه اندازی سرویس تاکسی‌های ربات در چین

شرکت اشتراک سواری چینی دیدی قصد دارد تا سال ۲۰۲۱، سرویسی را در بخشی از شهر شانگهای راه اندازی کند که طی آن، تاکسی‌های خودران قادر به سوار کردن مسافرها خواهند بود.

طبق اعلام ژانگ بو، مدیر فنی شرکت دیدی در حاشیه کنفرانس جهانی هوش مصنوعی به کمک این سرویس مسافرها خواهند توانست از طریق اپلیکیشن دیدی درخواست سفر با خودروهای خودران را ارائه کنند.

این خودروها البته همچنان یک راننده انسان خواهند داشت. وی در صحبت‌های خود اشاره کرده که طرح پایلوت این سرویس بیش از ۳۰ نوع مدل خودروی مختلف خواهد داشت که همه به تکنولوژی خودران سطح ۴ مجهز هستند. تمام سفرها با این خودروهای خودران رایگان خواهند بود.

ژانگ همچنین در صحبت‌های خود به خبرنگاران گفته که شرکت دیدی از نظر فنی می‌تواند این طرح را از چند ماه دیگر اجرایی کند، ولی مشکل اصلی در حال حاضر دریافت مجوزهاست. این شرکت چینی روز چهارشنبه اخیر موفق شده بود برخی مجوزهای لازم را از شهرداری شانگهای برای شروع آزمایشی این طرح دریافت کند.

شرکت دیدی امیدوار است این ربات‌های تاکسی را در سه شهر پکن، شنژن و شانگهای تا سال ۲۰۲۰ راه اندازی کند و سال بعد از آن، در خارج از چین راه اندازی کند. شرکت دیدی همچنین در حال مذاکره با شرکت تویوتا موتور برای راه اندازی یک جوینت ونچر متمرکز بر خدمات حمل و نقل و تکنولوژی خودران می‌باشد.

وی در بخشی از صحبت‌های خود گفته که اعتقاد دارد شرکت‌های ارائه کننده تکنولوژی‌های حمل و نقل اتحادیه‌هایی را تشکیل خواهند داد که ترکیبی از شبکه‌های اشتراک سواری و توانایی ساخت خودرو را دارند. وی در این مورد می‌گوید: «به نظر من در کل نهایتاً سه اتحادیه وجود خواهد داشت که می‌توانند یک محصول واقعی ارائه دهند. خودروهای خودران یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در حوزه هوش مصنوعی طی ۱۰ سال آینده خواهند بود.»

اوایل ماه جاری، دیدی گفته بود که قصد دارد شاخه خودران خود را به یک شرکت مستقل تبدیل کند. این شرکت که ژانگ مدیرعاملش خواهد بود قرار است روی بحث تحقیق و توسعه تمرکز کرده و همکاری‌های بیشتری با خودروسازها داشته باشد. غول‌های تکنولوژی مانند بایدو چین و ویمو گوگل، در کنار خودروسازهای بزرگ دنیا همگی این روزها تمرکز زیادی روی تجاری سازی خودروهای خودران کرده‌اند.

البته، به خاطر سختی‌های این حوزه و همچنین پیچیدگی‌های فراوان طراحی خودروهای خودران، چندین سال تا رسیدن به تکنولوژی کاملاً خودران فاصله داریم.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar