برنامه شرکت مورگان برای بازنشسته کردن شاسی فولادی

شنبه 23 آذر 98 ساعت 15:42
برنامه شرکت مورگان برای بازنشسته کردن شاسی فولادی

HFS مورگان، مؤسس و مالک شرکت خودروسازی بریتانیایی مورگان، فعالیت خود در این حوزه را از سال ۱۹۰۸ با ساخت یک سه چرخه که قدرت مورد نیازش را از پیشرانه‌های موتورسیکلت V-Twin می‌گرفت شروع کرد. وی نخستین خودروی چهار چرخ خود را در سال ۱۹۳۶ با استفاده از یک شاسی فولادی ساخته و نام آن را به دلیل داشتن چهار چرخ و استفاده از یک موتور ۴ سیلندر ۴-۴ انتخاب کرد. همان ترکیب شاسی امروز هم در محصولات این شرکت در حال استفاده است، ولی اوضاع به زودی تغییر خواهند کرد. شرکت مورگان اعلام کرده از سال ۲۰۲۰ دیگر پلت فرم فولادی خود را که فعلاً محصولاتی مانند ۴/۴، پلاس ۴ و V6 رودستر را که روی آن ساخته می‌شوند از رده خارج خواهد کرد. جای آن را به زودی قرار است پلت فرم جدید CX بگیرد که جنس آلومینیومی دارد. خودروی رودستر پلاس ۶ که در نمایشگاه ژنو امسال رونمایی شد اولین مدلی می‌باشد که روی این پلت فرم ساخته شده است.

پلت فرم سی ایکس در واقع دومین پلت فرم آلومینیومی مورگان می‌باشد. این کمپانی قبلاً از یک شاسی آلومینیومی برای دو خودروی آئرو ۸ و پلاس ۸ که اوایل قرن حاضر میلادی رونمایی شده بودند استفاده کرده بود. استیو موریس، مدیرعامل شرکت مورگان در مورد دلایل بازگشت به استفاده از شاسی آلومینیومی گفته: «ما احساس کردیم به یک محصول پایه بهتر نیاز داریم که با نیازهای در حال رشد مشتریان ما سازگاری دارد و همچنین در آینده امکان سفارشی سازی بیشتری به ما می‌دهد.»

طراحی و توسعه یک شاسی کاملاً جدید توسط مورگان با وزنی فقط معادل ۹۷ کیلوگرم برای شرکتی که در سال ۲۰۱۸ فقط ۸۵۰ دستگاه خودرو تولید کرد یک سرمایه گذاری بسیار بزرگ محسوب می‌شود. از این رو می‌توانیم انتظار گسترش خانواده محصولات و مدل‌های مورگان را در آینده داشته باشیم. مورگان قبلاً گفته بود که محصولات آتی شرکت با پیشرانه‌هایی کوچک‌تر از موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی ساخت بی ام و عرضه شده در مورگان پلاس ۶ و گیربکس‌های دستی روانه بازار خواهند شد. برخی منابع می گویند این خبر شرکت می‌تواند به معنی ارائه موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر ساخت بی ام و و همچنین یک گیربکس شش دنده دستی باشد.

بدون شک این شرکت شاسی فولادی معروف ۸۳ ساله خود را بدون یک مدل یادبود بازنشسته نخواهد کرد، از این رو انتظار می‌رود حداقل یک مدل نسخه ویژه ساخته شده بر روی شاسی فولادی مذکور را در سال ۲۰۲۰ از شرکت مورگان ببینیم. موریس در این باره می‌گوید: «سال آینده ما فرصت خوبی خواهیم داشت تا اهمیت شاسی فولادی و همچنین اعتباری که به برند ما بخشیده را به همگان نشان دهیم. ما قطعاً به بهترین شکل ممکن این شاسی را بازنشسته خواهیم کرد.»

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar