برنامه هیوندای برای ساخت کروز کنترل جدید با هوش مصنوعی

سه شنبه 30 مهر 98 ساعت 16:37
برنامه هیوندای برای ساخت کروز کنترل جدید با هوش مصنوعی

اگر تاکنون هیچ وقت از سیستم کروز کنترل یک خودرو استفاده نکرده‌اید، اولین بار قطعاً تجربه ناخوشایندی خواهید داشت. رانندگی با یک خودرو تجربه‌ای عمیقاً شخصی است؛ همه ما سبک رانندگی خاص خود را داریم و هر خودرو نیز قلق‌های خودش را دارد. شرکت خودروساز کره‌ای هیوندای فکر می‌کند می‌تواند با اضافه کردن یادگیری ماشینی به سیستم، تجربه استفاده از کروز کنترل را بسیار بهتر کند.

سیستم جدیدی که هیوندای روی آن کار می‌کند اسمارت کروز کنترل (SCC-ML) نام داشته و قادر است خود را با سبک رانندگی شما وفق دهد. هیوندای می‌گوید این سیستم با توجه به برخی عوامل و تنظیمات مختلف آن‌ها این کار را عملی می‌کند. نخست، سیستم فاصله‌ای که شما حین رانندگی از خودروی جلویی حفظ می‌کنید را تقلید می‌کند. سیستم همچنین بحث‌های دیگر مانند شتاب گیری و نحوه پاسخ گویی شما به تغییر لاین خودروها در ترافیک را نیز در نظر می‌گیرد. چیزی که هیوندای ادعا می‌کند سبب خواهد شد تا سیستم کروز کنترل جدید شرکت در مقایسه با دیگر سیستم‌های مشابه موجود عملکرد بهتری داشته باشد این است که اسمارت کروز کنترل هیوندای در هر شرایط صرفاً یک رفتار خاص نخواهد داشت و می‌تواند رفتارهای مختلفی در شرایط متفاوت داشته باشد. شرکت ادعا می‌کند اسمارت کروز کنترل به قدری هوشمند است که می‌داند شما همیشه یک فاصله مشخص از همه خودروها ندارید و بسته به سرعت فعلی خود، شتاب گیری‌های متفاوتی می‌توانید داشته باشید.

هیوندای می‌گوید این سیستم قادر است تا خود را با هر راننده‌ای وفق بدهد، البته شرکت اشاره کرده که سیستم اسمارت کروز کنترل خود را با عادت‌های رانندگی ناایمن و مخاطره آمیز وفق نخواهد داد. علاوه بر این، سیستم به گونه‌ای برنامه نویسی شده که با تغییرات سبک رانندگی شما در طول زمان خود را هماهنگ کند.

هیوندای تنها شرکتی نیست که در حال حاضر روی ساخت یک کروز کنترل بهتر کار می‌کند. اوایل سال جاری، بی ام و اعلام کرد در حال کار روی سیستم کروز کنترلی است که می‌تواند چراغ‌های راهنمایی و رانندگی را بخواند. البته هیوندای اعلام نکرده که سیستم کروز کنترل جدید آن‌ها می‌تواند چراغ‌های راهنمایی و رانندگی را نیز بخواند یا نه!

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar