برنامه کادیلاک برای تبدیل شدن به برند خودروهای الکتریکی جنرال موتورز

بروزرسانی در: شنبه 22 دی 97 ساعت 10:51
برنامه کادیلاک برای تبدیل شدن به برند خودروهای الکتریکی جنرال موتورز

شرکت کادیلاک طبق گزارش‌ها قرار است به برند اصلی خودروهای الکتریکی در گروه جنرال موتورز تبدیل شود. هدف از این کار این است که کادیلاک بتواند بخشی از مشتریان تسلا را به خود جذب کرده و از سویی دیگر، جنرال موتورز بتواند آمادگی رقابت با خودروهای الکتریکی آلمان‌ها را داشته باشد.

این اطلاعات نخستین بار روز پنج شنبه در خبرگزاری رویترز منتشر شد، در این گزارش رویترز اطلاعات را از دو منبع آگاه داخل کمپانی نقل کرده است. با توجه به کنفرانس مطبوعاتی روز جمعه جنرال موتورز، به احتمال زیاد بیانیه مطبوعاتی رسمی در این مورد همان روز قرائت خواهد شد.

طبق ادعای منابع مذکور، کادیلاک اولین خودرویی را قرار است تولید کند که روی پلت فرم ویژه خودروهای الکتریکی شرکت به نام BEV3 ساخته شده است. جنرال موتورز این پلت فرم را برای نسل آینده خودروهای الکتریکی خود طراحی و تولید کرده است. گفته می‌شود این پلت فرم تا سال ۲۰۲۱ آماده می‌شود و برای دیدن نخستین مدل الکتریکی کادیلاک، احتمالاً باید تا همان زمان صبر کنیم.

جنرال موتورز در سال ۲۰۱۷ گفته بود که قصد دارد تا سال ۲۰۲۳ بالای ۲۰ مدل الکتریکی، شامل دو خودروی باتری الکتریکی و سلول سوختی الکتریکی را روانه بازار کند. نخستین سری این خودروها سال جاری میلادی روانه بازار می‌شوند و از نظر فنی، اشتراکات زیادی با شورولت بولت الکتریکی خواهند داشت. پلت فرم مذکور، به گزارش رویترز میزبان حداقل ۹ تا حداکثر ۲۰ خودروی مختلف خواهد بود.

برنامه کادیلاک برای تبدیل شدن به برند خودروهای الکتریکی جنرال موتورز

احتمال عرضه مدل‌های الکتریکی کادیلاک در چین هم بسیار بالاست. در این کشور به دلیل قوانین و استانداردهای سخت گیرانه دولت در مورد الکتریکی سازی خودروها به منظور مقابله با افزایش آلودگی هوای شهرهای بزرگ، بازار بسیار خوبی برای چنین خودروهایی وجود دارد. دولت چین ظاهراً قصد دارد با ارائه یارانه‌ها و طرح‌های ویژه، مردم را به خرید این خودروها تشویق کند.

از سویی دیگر، با توجه به عملکرد خوب اخیر تسلا در بازار آمریکا، فرصت خوبی برای کادیلاک در بازار این کشور هم وجود دارد. تسلا فقط با سه مدل توانست سال پیش در آمریکا فروشی برابر با ۱۹۱ هزار و ۶۲۷ دستگاه را تجربه کند. این میزان تقریباً ۴۰ هزار دستگاه بیشتر از فروش کل حدوداً ۱۵۵ هزار دستگاهی کادیلاک در مدت مشابه سال ۲۰۱۸ است.

خبر برنامه‌های کادیلاک برای خودروهای الکتریکی اندکی بعد از انتشار خبر همکاری جنرال موتورز و EVgo، ChargePoint و Grrenlots منتشر می‌شود. این سه شرکت با داشتن شبکه‌های شارژ بزرگ آمریکا، قرار است کار شارژ خودروهای الکتریکی مجموعه جنرال موتورز را در آمریکا بسیار راحت کنند. در طرح جنرال موتورز و این شرکت حتی پرداخت هزینه‌های شارژ باتری خودروهای الکتریکی نیز قرار است به صورت آنلاین انجام شوند.

منبع ترجمه: Motorauthority

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar