برگزاری برنامه ویژه جگوار برای داوران جایزه خودروی سال

چهارشنبه 2 مرداد 98 ساعت 18:43
برگزاری برنامه ویژه جگوار برای داوران جایزه خودروی سال

سال پیش بود که ۸۶ داور پنل «خودروی برتر سال» سه جایزه بسیار مهم را به خودروی جگوار I-Pace اختصاص دادند. این سه جایزه شامل «خودروی سبز سال»، «خودروی سال» و نهایتاً «طراحی برتر سال» بود که همگی به جگوار I-Pace رسیدند.

شرکت جگوار طی برنامه‌ای ویژه، داوران جایزه خودروی برتر سال را به استودیو طراحی خود در شهر کوونتری دعوت کرده‌اند تا محصولات آتی جگوار را ببینند. خودروی تمام الکتریکی XJ و مدل پرچم دار J-Pace ستاره‌های این برنامه بودند و این اولین باری بود که اطلاعاتی رسمی از این کراس اور قدرتمند منتشر می‌شود. آیان کالوم، طراح ارشد سابق شرکت جگوار ماه آوریل در مورد J-Pace فقط گفته بود که شرکت نیم نگاهی به آن دارد. در شرایطی که جگوار برنامه‌ای ویژه برای نمایش J-Pace به داوران جایزه خودروی برتر سال برگزار می‌کند، می‌توان با اطمینان گفت که این خودرو سال ۲۰۲۱ وارد بازار خواهد شد.

جگوار در مورد خودروهای جدید دیگری نیز صحبت کرده است. این خودروساز بریتانیایی ظاهراً قصد طراحی دو کراس اور جدید با قیمتی بسیار ارزان‌تر از مدل‌های فعلی دارد که A-Pace و B-Pace نامیده خواهند شد. تاکنون هیچ وقت چیزی در مورد این دو خودرو نشنیده بودیم، ولی با توجه به ساختار نام گذاری شرکت، A-Pace مدل پایه و B-Pace مدل یک پله بالاتر از آن خواهد بود. گفته می‌شود یک یا هر دوی این خودروها در دسته خودروی شهری سال طی دهه آتی میلادی شرکت خواهند کرد. این بدین معنی است که این دو کراس اور جدید احتمال مدل‌هایی در ابعاد سوزوکی جیمنی یا کیا سول خواهند بود که سال پیش در جایزه خودروی برتر سال خوش درخشیدند.

داوران جایزه خودروی برتر سال همچنین در مراسم مذکور شانس دیدن مدل‌های جانشین اف تایپ و XE فعلی را داشتند. نسل دوم اف تایپ گفته می‌شود از یک طراحی تکاملی برخوردار بوده و تغییرات زیادی زیر کاپوت خود خواهد داشت. در قوی‌ترین تریم آن همچنان از یک موتور هشت سیلندر خورجینی استفاده خواهد شد که به احتمال زیاد جگوار آن را از بی ام و قرض می‌گیرد و خبری از موتور ۵ لیتری هشت سیلندر خورجینی سوپرشارژردار خود جگوار نخواهد بود. موتور شش سیلندر خورجینی فعلی نیز جای خود را به یک موتور شش سیلندر خطی ساخت شرکت خواهد داد. همچنین احتمال عرضه یک مدل هیبریدی برای این مدل نیز وجود دارد. جگوار سال پیش گفته بود در دهه آتی میلادی تمام مدل‌های شرکت الکتریکی سازی خواهند شد.

جگوار از این برنامه چه استفاده‌ای کرده است؟ طبق اطلاعاتی که ما داریم، شرکت به خوبی توانسته از این برنامه بهره برداری کند. ظاهراً ۱۵۰ نفر از کارکنان جگوار سوالاتی در مورد این که داوران جایزه خودروی برتر سال چگونه خودروهای را تست می‌کنند پرسیده‌اند. شاید طی دهه آینده جایزه خودروی برتر سال تبدیل به نوربورگ رینگ جدید برای شرکت‌ها شود. در این مراسم، رالف اسپت مدیرعامل جگوار بار دیگر تاکید کرده که جگوار و لندرور به هیچ وجه فروشی نیست و پژو سیتروئن، فیات کرایسلر، هیوندای کیا یا هر شرکت خودروساز دیگری باید به فکر خرید کمپانی‌های دیگری باشند.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar