تسلا محبوب طرفداران خودروهای برقی شد

دوشنبه 21 آبان 97 ساعت 15:05
تسلا محبوب طرفداران خودروهای برقی شد

تازه‌ترین نظرسنجی‌های انجام گرفته نشان می‌دهد که تقریباً نیمی از متقاضیان خودروهای برقی قصد دارند خودروهای برقی تسلا را تهیه و خریداری کنند.

با توجه به گسترش روزافزون خودروهای الکتریکی که به عنوان وسائل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست شناخته می‌شوند، کمپانی‌های خودروسازی زیادی تصمیم گرفته‌اند که در چند سال گذشته به تولید و توسعه خودروهای الکتریکی روی آورند تا بدین ترتیب نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا و گرمایش زمین داشته و رضایت و توجه خیل عظیمی از متقاضیان خودرو را هم به سمت و سوی خود جلب کنند.

یکی از بزرگترین و اولین کمپانی‌هایی که به تولید خودروهای برقی لوکس و قدرتمند روی آورد، کمپانی آمریکایی تسلا موتورز بود که برنامه‌های بسیار بلند پروازانه و جاه طلبانه آن خیلی از خودروسازان دیگر را در ابتدا به تمسخر و تحیر درآورد ولی زمان زیادی نگذشت که خودروهای الکتریکی عرضه شده تسلا به بازارهای جهانی از محبوبیت و استقبال بی نظیری رو به رو شد و همین عمل باعث شد که خیلی از خودروسازان در دنیا که روزی به انتقاد و سرزنش از برنامه‌های تسلاموتورز می‌پرداختند، خود هم به تولید، طراحی و توسعه چنین محصولاتی مشغول شوند.

در حال حاضر جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بالغ بر ۴۵ درصد از متقاضیان و طرفداران وسائل نقلیه برقی اعلام کرده‌اند که قصد دارند در صورت خریداری یک خودروی برقی، از برند تسلا موتورز آن را تهیه کنند.

آن‌ها در تشریح دلیل این تصمیم عنوان کرده‌اند که خودروهای برقی تسلا علاوه بر لوکس بودن، باتری بکاررفته آن ظرفیت بالایی داشته و در مقایسه با دیگر خودروهای رقیب، از قدرت به نسبت بیشتری برخوردار است.

بر اساس گزارش وب سایت cleantechnica، از دیگر خودروهای برقی پرفروش و محبوب دنیا می‌توان به نیسان لیف (Nissan LEAF)، شورولت بولت، کیا سول (Kia Soul) الکتریکی، هیوندای آیونیک (IONIQ) الکتریکی، فورد Focus الکتریکی و فولکس واگن ای‌گلف (e-Golf) اشاره کرد.

خیلی از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام برقی و الکتریکی را به تولید انبوه برسانند.

پس خیلی از کمپانی‌های خودروسازی در دنیا عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، باعث شده است کمپانی‌های خودروسازی در سراسر دنیا به رقابتی رو در رو پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

با توجه به تغییر سیاست‌های جهانی در خصوص حفظ محیط زیست و مقابله با معضل آلودگی هوا و کاهش انتشار میزان آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای، خیلی از کشورها از جمله انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور پیشگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (تقریباً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

کمپانی خودروسازی فولکس واگن آلمان که بیشترین سهم فروش خودرو را در جهان دارد، این خودروساز اروپایی اعلام کرده که قصد دارد خط تولید خودروهای تمام برقی و الکتریکی خود را به سرعت افزایش داده و در مدت زمان شش ساله یعنی تا سال ۲۰۲۵ میلادی، شمار آن‌ها را به ۲۰ مدل برساند. طبق گفته‌های مدیر عامل این کمپانی، طرح توسعه خط تولید این خودروها از اواخر سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar