دعوای لفظی سازندگان خودروهای برقی

یکشنبه 10 بهمن 00 ساعت 13:37
دعوای لفظی سازندگان خودروهای برقی

ایلان ماسک، بایدن، رئیس جمهور آمریکا را «عروسک جورابی خیس در لباس انسان» damp sock puppet in human form نامید چون بایدن افتخارات تولید خودروهای برقی را به جی ام [جنرال موتورز] و فورد نسبت داد و نامی از تسلا نبرد.

چهارشنبه هفته گذشته، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در پیام توییتری خود نوشت: «من روی حرف خودم هستم که گفته ام آینده آمریکا در خود آمریکا ساخته می شود. کمپانی هایی مثل جی ام و فورد خیلی بیش از گذشته در حال تولید خودروهای برقی در داخل خاک آمریکا هستند.» در داخل همین پیام توییتری، یک ویدیو از دیدار بایدن با مری بارا [مدیر عامل جی ام] هم گنجانده شده است. در این دیدار مری بارا به بایدن می گوید که در حال سرمایه گذاری برای ساخت کارخانه تولید خودروهای برقی و باتری در میشیگان آمریکا است.

ایلان ماسک ابتدا در جواب این پیام توییتری نوشت «با حرف ت شروع و به حرف آ ختم می شود و در بین آن حروف ای اس ال است. » [با هجی کردن نام تسلا می خواهد بگوید که نام تسلا چه طور تلفظ می شود]

کاربری از هواداران تسلا نوشته است: «دیوانگی به مقیاس ملی رسیده... بایدن و مری بارا شرمتان باد به خاطر این دروغ. چنین رفتاری دون شأن است.» ماسک هم در واکنش به این توییت نوشته است: «بایدن یک عروسک جورابی خیس در لباس انسان است.» زیر توییت خود هم اِموجی جوراب گذاشته است.

سی ان بی سی روز قبل از این جنگ لفظی گزارش کرده بود که جنرال موتورز سال ۲۰۲۵ از تسلا سبقت خواهد گرفت. این در حالی است که در فصل گذشته جنرال موتورز فقط ۲۶ دستگاه خودروی برقی فروخته است. ماسک هم در پاسخ به این گزارش به تمسخر توییت کرده بود: «به نظر می رسد که جا برای بهبود دارند.» 

این اولین باری نیست که ماسک در توییت های خود بایدن را مورد نقد قرار می دهد. ماسک به بزرگترین لایحه پشنهادی دولت بایدن در حوزه آب و هوا و گرمایش زمین موسوم به «بهتر از گذشته بسازیم» Build Back Better حمله کرده و می گوید بایدن «تحت کنترل اتحادیه های کارگری» است. و چون بایدن در مورد پروژه خصوصی فضایی اسپیس ایکس هیچ واکنش تحسین آمیزی نشان نداد نوشت «همچنان خوابیده است».

از ابتدا هم این گونه نبود، چون وقتی بایدن به ریاست جمهوری رسید ایلان ماسک در مصاحبه با فورچون گفته بود: «در پوست خود نمی گنجد که دولت جدید روی گرمایش زمین حساس است.» اما همین ایلان ماسک مخالف ریاست جمهوری بالای ۷۰ سال بود.

به نظر می رسد پول دارترین مرد دنیا خیلی با دانلد ترامپ هم همسو نبود و در سال ۲۰۱۶ گفته بود که شخصیت ترامپ برای ریاست جمهوری مناسب نیست. ماسک هم مثل خیلی از غول های سیلیکون ولی [مهد فناوری در آمریکا] و جامعه کسب و کار در آمریکا از خروج آمریکا از پیمان آب و هوای پاریس خشمگین شده بود.

ایلان ماسک به عقاید متناقض و اظهارنظرهای جنجالی معروف شده است. با این که ترامپ را لایق ریاست جمهوری نمی دانست اما از او دفاع هم کرده بود. برای مثال هنگامی که نیروی فضایی را به عنوان شاخه ای از نیروهای نظامی تأسیس کرد ماسک نوشت: «هر چند جنجالی است اما این ایده را دوست دارم.»

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar