تعدیل نیرو در خودروسازان اروپایی

دوشنبه 3 دی 97 ساعت 15:27
تعدیل نیرو در خودروسازان اروپایی

یک روزنامه آلمانی گزارش داد کمپانی خودروسازی فولکس واگن در راستای استراتژی جدید خود می‌خواهد نزدیک به ۷۰۰۰ نفر از کارکنان خود در آلمان را اخراج کند.

این تعدیل نیرو عمدتاً متمرکز بر دو مرکز تولید خودروی این کمپانی در ایالت " نیدرزاکسن" است و بعضی از کارکنان دیگر هم به طور موقت به کارخانه تولید پورشه منتقل خواهند شد. با توجه به فرصت اتحادیه اروپا به خودروسازان این قاره برای پایان دادن به تولید خودروهای دیزلی و جایگزینی آن‌ها با خودروهای الکتریکی، خیلی از خودروسازان اروپایی به فکر تعدیل نیرو افتاده‌اند.

از طرف دیگر روزنامه انگلیسی گاردین هم گزارش کرده است که بزرگ‌ترین خودروساز این کشور یعنی جگوار لند روور به خاطر تداوم مشکلات مالی و کاهش فروش خود تصمیم گرفته است ۵۰۰۰ نفر از کارکنان خود را اخراج کند. این تعدیل نیرو که احتمالاً در ماه ژانویه انجام خواهد گرفت بخشی از برنامه این کمپانی برای کاهش ۲.۵ میلیارد پوندی هزینه‌های خود است.

در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ میلادی، کمپانی خودروسازی جگوار لند روور متحمل ۹۰ میلیون پوند زیان خالص شده است و ارزش سهام آن در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴.۴ درصد کاهش یافته است. فلیکس براوتیگام، مدیر بخش بازرگانی این خودروسازی انگلیسی گفت: در چین که یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خودرویی جهان است با چالش‌های گوناگونی مواجه شده‌ایم ولی به تمرکز بر روی انجام اقدامات عملی لازم برای تعادل بخشی به عرضه و تقاضا ادامه می‌دهیم.

انتظار می‌رود گروه جگوار لندروور علاوه بر تعدیل نیرو به محدود کردن تولیداتش هم روی آورد چون که از مجموع ۱۳ مدل خودرویی تولید این کمپانی تنها فروش ۳ مدل خودرو در ماه‌های گذشته رو به افزایش بوده است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar