تعطیلی موقتی خط تولید جیپ چروکی

شنبه 21 دی 98 ساعت 14:00
تعطیلی موقتی خط تولید جیپ چروکی

شرکت فیات کرایسلر اعلام کرده قصد دارد خط تولید خودروی جیپ چروکی در بلودر ایالت ایلینوی را به مدت دو هفته تعطیل کند. علت این تصمیم شرکت که پنج شنبه اخیر اعلام شد، کاهش تعداد خودروهای موجود در انبار می‌باشد که به علت فروش نه چندان خوب، در انبارهای شرکت باقی مانده‌اند.

اتو نیوز می‌گوید در حال حاضر ۵۳ هزار دستگاه جیپ چروکی در انبارهای شرکت حضور دارند که با تعطیلی دو هفته‌ای خط تولید مذکور از روز ۲۷ ژانویه، این عدد قطعاً کاهش خواهد یافت. این کارخانه قبلاً در ماه آگوست نیست به همین دلیل به صورت موقت تعطیل شده بود. به گزارش نشریه Rockford Register Star شرکت فیات کرایسلر در سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۴۰۰ کارگر خود را تعدیل کرده که تعدیل بیش از ۱۳۰۰ نفر در ماه فوریه و باقیمانده در ماه مه این سال اتفاق افتاده است.

میزان فروش جیپ چروکی با کاهش ۲۰ درصدی از ۲۳۹ هزار و ۴۳۷ دستگاه در سال ۲۰۱۸ به ۱۹۱ هزار و ۳۹۷ دستگاه در سال ۲۰۱۹ رسیده است. این کاهش فروش در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ بدتر بود و در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۱۸ میزان کاهش به ۳۰ درصد رسیده بود. میزان فروش این شاسی بلند طی سال‌های اخیر نوسانات زیادی را تجربه کرده و بارها شاهد کاهش و افزایش فروش آن بوده‌ایم. میزان فروش این خودرو در سال ۲۰۱۸ طی سال‌های اخیر رکورد بالاترین فروش چروکی می‌باشد.

کراس اورها و شاسی بلندهایی مانند چروکی، در کنار مدل‌های پیکاپ، در سال ۲۰۱۹ توانستند رونق خوبی به بازار خودروی آمریکا ببخشند، ولی فروش آن‌ها به اندازه‌ای نبود که بتواند جلوی کاهش فروش سالانه خودرو در این بازار را به ۱۷.۱ میلیون دستگاه در سال بگیرد. بعد از دوره رکود اقتصادی، بهترین رکورد فروش سالانه خودرو در آمریکا ۱۷.۵ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۶ بوده است.

تصمیم فیات کرایسلر مبنی بر تعطیلی موقت کارخانه جیپ چروکی نشان می‌دهد حتی سگمنت های محبوب بازار نیز این روزها در آمریکا اوضاع خیلی خوبی از نظر فروش ندارند. در حال تمامی تحلیل‌ها حاکی از این هستند که در سال ۲۰۲۰ نیز اوضاع فروش خودرو در بازار آمریکا پیشرفت زیادی نخواهد کرد. اگر سرعت فروش ماهانه به همین اوضاع فعلی باقی بماند، در سال ۲۰۲۰ برای نخستین بار بعد از سال ۲۰۱۴ ممکن است شاهد ثبت رکورد فروش زیر ۱۷ میلیون دستگاه خودروی سالانه در بازار آمریکا باشیم.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar