تعطیلی کارخانه‌ های خودروسازی کانادا

شنبه 23 بهمن 00 ساعت 17:29
تعطیلی کارخانه‌ های خودروسازی کانادا

اعتراض های کامیونداران در کانادا به اجباری بودن واکسن کووید-۱۹ که از ماه گذشته میلادی در این کشور آغاز و منجر به اعلام وضعیت اضطراری در این کشور شده به کارگران بخش خودرو آسیب بسیاری وارد کرده است.

به گزارش اکسیوس، این اعتراضات جریان تجارت را در یکی از مهم ترین دالان های میان آمریکا و  کانادا مسدود کرده و به دلیل کمبود عرضه قطعات، کارخانجات خودروسازی را به تعطیلی کشانده است. گزارش ها حاکی از آن است که دستکم ۶ کارخانه خودروسازی تنها در انتاریو کانادا تولید را متوقف کرده و یا روند تولید در آنها به شدت کاهش یافته است.  

گزارش شرکت مشاوره و تحلیل داده "اندرسون اکونومیک گروپ" (Anderson Economic Group) نشان می دهد اختلالات به وجود آمده ناشی از اعتراض کامیونداران به اجباری بودن تزریق واکسن کووید-۱۹ و انسداد پل کلیدی "آمباسادور" که ایالت میشیگان آمریکا را به انتاریوی کانادا متصل می کند، می تواند منجر به از دست رفتن بیش از ۵۱ میلیون دلار دستمزد کارگران خودروسازی میشیگان آمریکا شود.

این برآورد، کارگران تمام وقت کارخانه‌های تولید خودرو و قطعات تویوتا، هوندا، جنرال موتورز، فورد و کرایسلر در میشیگان را در نظر گرفته است.

گزارش ها حاکی از آن است که اعتراضات مشابه احتمالا به زودی لس‌آنجلس و در ماه آینده به واشنگتن هم می رسد.

معترضان به اجباری بودن تزریق واکسن کووید-۱۹ که برای اولین بار در روز ۲۹ژانویه (۹ بهمن) به اوتاوا پایتخت کانادا رسیدند، کامیون های خود را در خیابان‌های شهر پارک کرده و چادرهای موقت را به نشانه اعتراض برپا کردند که این اقدام باعث نگرانی مقامات شد.

این تظاهرات برای وادار کردن دولت «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا به منظور لغو تزریق واکسن اجباری برای کامیون‌داران فرامرزی آغاز و سپس به یک جنبش ضد ترودو تبدیل شد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar