تولید باتری‌های مرسدس بنز برقی در لهستان

چهارشنبه 3 بهمن 97 ساعت 11:18
تولید باتری‌های مرسدس بنز برقی در لهستان

ماتئوش موراویه‌تسکی، نخست وزیر لهستان روز سه شنبه اعلام کرد که دایملر، کمپانی مادر مرسدس بنز آلمان تصمیم گرفته است که باتری خودروهای برقی خود را در لهستان به تولید برساند.

مرسدس بنز که اخیراً ورود خود به عرصه تولید خودروهای برقی و الکتریکی اعلام کرده و وارد رقابت تنگاتنگی که بین خودروسازان برتر جهان بر سر تولید خودروهای الکتریکی پرقدرت و لوکس درگفته، شده است و قصد دارد با ورود به این صنعت نوپا سازندگان خودروهای برقی و الکتریکی لوکس در جهان همچون تسلاموتورز آمریکا را به چالش کشانده و رقابت فرا بخواند.

اکنون در تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده از طرف رویترز، دایملر اعلام کرده است که می‌خواهد تولید باتری و پیشرانه‌های مخصوص خودروهای برقی و الکتریکی خود را به کارخانه خود در شهر یاوُور واقع در کشور لهستان بسپارد و بدین ترتیب نهمین کارخانه اختصاصی خود در جهان را در این کشور راه اندازی و بهره برداری کند.

این اقدام در حالیست که دایملر تصمیم گرفته است سرعت و حجم تولید وسائل نقلیه مجهز به پیشرانه‌های تمام برقی و پلاگین هیبریدی خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و بدین ترتیب سهم مدل‌های برقی و پلاگین هیبریدی خود را در بازارهای بین المللی خودرو بیشتر کند.

این کمپانی خودروسازی آلمانی در حال حاضر دارای پنج کارخانه باتری است و تصمیم گرفته است با تکمیل فرآیند ساخت ششمین کارخانه خود در شهر یاوُور لهستان و همچنین ایجاد یک شبکه فعال جهانی برای ساخت باتری خودروهای برقی به طراحی و تولید خودروهای تمام برقی و لوکس بپردازد. این کمپانی قبلاً اعلام کرده بود که ۱۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خواهد کرد تا مطمئن شود که تمامی مدل‌های مرسدس بنز تا سال ۲۰۲۲ میلادی نسخه الکتریکی یا هیبریدی هم خواهند داشت، که این امر حاکی از آن است که غول خودروسازی آلمان بسیار جاه طلبانه و بلندپروازانه برای تولید خودروهای الکتریکی نقشه کشیده و برنامه ریزی‌های دقیقی انجام داده است.

یکی از نقاط قوت کمپانی تسلا کارخانه قدرتمند باتری خودروهای برقی‌اش است. اکنون هم مرسدس بنز تصمیم گرفته است با احداث و فعالسازی کارخانه‌های باتری سازی ویژه خودروهای تمام برقی و الکتریکی، قدم به عرصه خودروهای تمام برقی لوکس و پرقدرت جهان بگذارد.

دایملر، به عنوان شرکت مادر مرسدس بنز قبلاً هم اعلام کرده بود که قصد دارد طی یک دهه آتی سرمایه گذاری بزرگی را در بخش توسعه زیرساخت‌های لازم برای تولید خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی اختصاص دهد تا بدین ترتیب نقش خود را برای کاهش انتشار آلاینده‌های سمی در هوا و گرمایش کره زمین و همچنین حفاظت بیشتر از محیط زیست ایفا کند.

نخست وزیر لهستان هم در ادامه سخنانش ادامه داد: ما از اینکه میزبان تلاش‌های دایملر (یکی از بزرگترین غول‌های خودروسازی در جهان) برای توسعه خودروهای برقی و الکتریکی و ساخت باتری‌های موردنیاز این کمپانی هستیم، بسیار خوشحال و خرسندیم و امیدواریم این همکاری به بهترین شکل ممکن انجام پذیرد.

مارکوس شافر، مدیر ارشد بخش تولید و زنجیره تأمین کمپانی دایملر هم در راستای افزایش حجم تولید وسائل نقلیه و خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی خود یادآوری کرده است که این سرمایه گذاری دست کم ۳۰۰ فرصت شغلی در این شهر بوجود خواهد آورد که این امر تا اندازه‌ای باعث رونق اقتصادی این شهر هم می‌شود.

این خودروساز همچنین پیشتر عنوان کرده بود به منظور افزایش ظرفیت خط تولید خودروهای الکتریکی و هیبریدی قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ میلادی با اختصاص ۲۰ میلیارد یورو معادل ۲۲.۷۵ میلیارد دلار به تأمین باتری‌های مخصوص این گونه خودروها بپردازد.

خیلی از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند. پس خیلی از کمپانی‌های خودروسازی در دنیا عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک باعث شده است کمپانی‌های خودروسازی در سراسر دنیا به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

دولت‌های زیادی مانند انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور پیشگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar