تاج گذاری مرسدس آ ام گ GLC 63 S در جهنم سبز + ویدیو

بروزرسانی در: شنبه 3 آذر 97 ساعت 04:42
تاج گذاری مرسدس آ ام گ GLC 63 S در جهنم سبز + ویدیو

خودروی مرسدس آ ام گ GLC 63 S پس از ثبت رکورد یک دور کامل پیست معروف آلمانی نوربورگ رینگ در ۷ دقیقه و ۴۹.۳۶۹ ثانیه، رسماً توانسته عنوان سریع‌ترین شاسی بلند دنیا را به خود اختصاص دهد.

این ثبت رکورد تحت نظارت شخص مارکوس هافبائر، مهندس ارشد طراحی و توسعه مدل‌های مرسدس آ ام گ و در پیست پاییزی نوربورگ رینگ انجام شده است. این خودرو که قوی‌ترین مدل خانواده GLC محسوب می‌شود، این رکورد را در تلاش اول خود موفق شده ثبت کند.

با ثبت این رکورد، اکنون به طور رسمی می‌توان گفت که مرسدس آ ام گ GLC 63 S از رکورددار قبلی، آلفارومئو استلویو سریع‌تر است. شاسی بلند ایتالیایی مذکور سال پیش رکورد ۷ دقیقه و ۵۱.۷ ثانیه را توانسته بود ثبت کند و رکورد ۷ دقیقه و ۵۹.۷۴ ثانیه پورشه کاین توربو را بشکند. جالب این که پورشه کاین توربو هم قبلاً رکورد ۸ دقیقه و ۱۴ ثانیه رنج رور اسپرت SVR را شکسته بود.

به شیوه‌ای کاملاً آلمانی، مرسدس آ ام گ بیانیه‌ای در مورد این موفقیت بزرگ نداده و فقط کل ویدیوی ثبت رکورد را منتشر کرده است تا همه با چشمان خود قدرت نمایی مرسدس آ ام گ GLC 63 S را ببینند.

مرسدس آ ام گ GLC 63 S به یک موتور ۴ لیتری هشت سیلندر خورجینی توربو دوقلو که در دیگر محصولات آ ام گ هم استفاده شده مجهز می‌باشد. در این شاسی بلند کامپکت لوکس، موتور مذکور ۵۰۳ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. مرسدس آ ام گ GLC 63 S بر خلاف وزن بالایی که دارد، به کمک پیشرانه مذکور صفر تا صد را در ۳.۸ ثانیه پر کرده و حداکثر سرعت آن به صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

قیمت مرسدس آ ام گ GLC 63 S 4Matic+ از ۹۲ هزار و ۳۰۸ یورو در آلمان شروع می‌شود.

منبع ترجمه: Cars Coops

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar