پورشه زیر ذره بین مقام‌های آلمانی

یکشنبه 14 بهمن 97 ساعت 15:24
پورشه زیر ذره بین مقام‌های آلمانی

بعضی از مقام‌های آلمانی با ارسال گزارشی به کمپانی خودروسازی فولکس واگن هشدار داده‌اند که گزارش‌های منتشر شده از میزان انتشار آلایندگی بعضی از مدل‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ خودروی پورشه نادرست بوده است.

در سال ۲۰۱۵ میلادی رسوایی پرونده خودروهای دیزلی آلاینده فولکس واگن آلمان برای اولین بار در آمریکا افشا شد چون که بعد از آزمایش‌های انجام گرفته معلوم شد نرم افزار مدیریت میزان آلایندگی پیشرانه خودروهای دیزلی این کمپانی در آمریکا دستکاری شده بود.

فولکس واگن بعد از اعتراف به تقلب، به پرداخت ۴.۳ میلیارد دلار جریمه محکوم شد و هنوز هم با مشکلات حقوقی در آلمان، آمریکا و سراسر جهان رو به رو است. این کمپانی ۲۲ میلیارد یورو را برای پرداخت خسارات حاصل اختصاص داده است و همچنان هم به ایجاد آلودگی در محیط زیست در جهان متهم است.

این رسوایی که به دیزل گیت موسوم و معروف شده است، باعث شد که خیلی از مقامات و مسئولان نظارتی در آلمان، ایالات متحده و دیگر کشورها بر فعالیت کمپانی‌های خودروسازی و صحت گزارشات حاصله از آنها سخت گیری بیشتری داشته و قوانین و نظارت‌های خود را به طوری افزایش داده و وضع کنند که راه را برای نادرست جلوه دادن داده‌های مربوط به انتشار میزان گازهای آلاینده در خودروهای تولیدی را بر آنها ببندند.

بر اساس گزارشی که در رویترز آمده است، به همین خاطر حالا مقامات و مسئولان مربوطه در آلمان به کمپانی خودروسازی فولکس واگن، واحد تولید خودروهای لوکس پورشه هشدار و اخطار داده‌اند که بعضی از داده‌های منتشر شده در گزارش این شرکت در خصوص میزان انتشار آلایندگی مدل‌های تولید شده پورشه در مابین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ میلادی نادرست بوده و با یکدیگر مطابقت ندارد.

واحد پورشه در کمپانی فولکس واگن هم با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که با همکاری این مقامات و مسئولان آلمانی در تلاش است تا صحت و درستی ادعا و داده‌های منتشر شده خودروهای خود را ثابت کرده و بدین ترتیب خود را از هرگونه اتهام مبنی بر دستکاری و تقلب در میزان انتشار آلایندگی خودروها برهاند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar