برنامه تویوتا برای انتقال کارخانه تاکوما به مکزیک

بروزرسانی در: یکشنبه 29 دی 98 ساعت 18:20
برنامه تویوتا برای انتقال کارخانه تاکوما به مکزیک

شرکت تویوتا روز جمعه اعلام کرده که قصد دارد خط تولید پیکاپ سایز متوسط تاکوما را از آمریکا به مکزیک منتقل کند. ظاهراً این کمپانی ژاپنی در حال تغییر استراتژی‌های تولید خود بوده و می‌خواهد روند تولید مدل‌هایی با پلت فرم یکسان را بهینه سازی کند.

با این حرکت ظرفیت تولید تراک های فول سایز و شاسی بلندهای شرکت در کارخانه سن آنتونیو در ایالت تگزاس افزایش خواهد یافت. از سویی دیگر تویوتا می‌تواند با انتقال خط تولید شاسی بلند سکویا به سن آنتونیو، ظرفیت کارخانه پرنستون در ایالت ایندیانا را خالی‌تر کند.

تویوتا در بیانیه خود گفته با سرمایه گذاری ۱.۳ میلیارد دلاری برای مدرن سازی خط تولید ایندیانا، به زودی ۵۵۰ شغل جدید در این کارخانه ایجاد خواهد شد. تویوتا می‌گوید به دلیل این جابجایی‌ها در خطوط تولید هیچ گونه تعدیل نیرویی قرار نیست اتفاق بیفتد.

قرارداد تجاری جدید آمریکای شمالی که روز پنج شنبه به تأیید سنای آمریکا نیز رسید اطمینان حاصل می‌کند که خودروسازها همچنان قادر خواهند بود تراک های خود را بدون مواجه شدن با تعرفه‌های واردات در خاک مکزیک تولید کنند.

در ادامه به صورت جزئی‌تر تغییرات خطوط تولید مختلف تویوتا را آورده‌ایم:

تویوتا تگزاس (سن آنتونیو)

تویوتا خط تولید سکویا را از سال ۲۰۲۲ به کارخانه تگزاس می‌خواهد منتقل کند و از سویی دیگر تولید تاکوما در این کارخانه تا اواخر سال ۲۰۲۱ تعطیل خواهد شد. تویوتا قصد دارد خط تولید تاکوما را به کارخانه خود در گواناخواتو مکزیک منتقل نماید. ظرفیت تولید این کارخانه سالانه بالای ۲۰۰ هزار دستگاه باقی خواهد ماند.

در حالی که آوریل سال پیش اخباری منتشر شد که تویوتا قصد دارد نسل بعدی تاکوما و توندرا را روی یک پلت فرم تولید کند، این تصمیم جدید شرکت نشان می‌دهد استراتژی تویوتا هر چقدر که به تشابه ابعاد بدنه اهمیت می‌دهد، تشابه پلت فرم‌ها نیز برای آن‌ها مهم می‌باشد.

تویوتا گواناخواتو (گواناخواتو، مکزیک)

شرکت تویوتا از سال ۲۰۰۴ تراک های تاکوما را در خط تولید باجا کالیفرنیای خود در مکزیک تولید می‌کند. ماه پیش، کارخانه جدیدتر تویوتا در گواناخواتو تولید تاکوما را شروع کرد. ظرفیت تولید این کارخانه برای مدل تاکوما در مکزیک سالانه حدوداً ۲۶۶ هزار دستگاه خواهد بود. سال پیش، این خودروساز تقریباً ۲۴۹ هزار دستگاه پیکاپ تراک تاکوما را در آمریکا فروخت که نسبت به سال قبل از آن ۱.۳ درصد افزایش یافته بود.

تویوتا در بخشی از بیانیه خود گفته: «این تغییر محل تولید برخی محصولات به منظور افزایش سرعت تولید و همچنین ایجاد تحول در خطوط تولید شرکت در امریکای شمالی مبتنی بر پلت فرم‌های مشترک انجام شده است.» با شروع به کار خود، خط تولید گواناخواتو سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه پیکاپ به ظرفیت تولید شرکت اضافه خواهد کرد.

تویوتا ایندیانا (پرنستون)

بزرگ‌ترین خودروساز ژاپن در بیانیه خود همچنین گفته که قصد دارد تولید شاسی بلند سکویا را تا سال ۲۰۲۲ در کارخانه ایندیانا متوقف کند. در این کارخانه مدل‌های شاسی بلند سایز متوسط و مینی ون‌های تویوتا تولید می‌شوند.

کارخانه TMMI تویوتا که اخیراً بازسازی شده و ۵۵۰ شغل جدید در آن ایجاد شده است به تویوتا کمک خواهد کرد تا به بخشی از تقاضای بازار برای شاسی بلند جدید هایلندر پاسخ بدهد. این خط تولید ۷ هزار نفر کارگر داشته و ظرفیت تولید سالانه ۴۲۰ هزار دستگاه خودرو را دارد.

قیمت محصولات تویوتا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar