جدایی رنو و نیسان تکذیب شد

چهارشنبه 25 دی 98 ساعت 14:21
جدایی رنو و نیسان تکذیب شد

صبح سه شنبه اخباری منتشر شده بود که شرکت رنو و نیسان قصد دارند از هم جدا شوند. بعد از انتشار این خبر سهام رنو روز سه شنبه در بازارهای بورس افت داشت، ولی بعد از این که مقامات دو کمپانی این موضوع را شایعه خواندند، امروز بخشی از ارزش سهام رنو دوباره بازگشته است.

برخی منابع می‌گفتند اتحاد رنو و نیسان بدون حضور کارلوس گون مدیرعامل سابق قطعاً مدت زیادی نمی‌تواند به کار خود ادامه بدهد. ارزش سهام رنو بعد از انتشار خبر جدایی از نیسان به پایین‌ترین سطح خود در شش سال گذشته رسیده بود. روز سه شنبه نیز ارزش هام نیسان در بازار بورس توکیو به کم‌ترین میزان خود در هشت و سال و نیم اخیر رسید.

با شروع بازار بورس پاریس در روز سه شنبه، ارزش سهام رنو ۱.۳ درصد افزایش داشت و بعداً در ساعت ۸.۲۳ دقیقه به وقت گرینویچ کاهشی ۰.۴۹ درصدی را تجربه کرد. ژان فیلیپ سنارد، مدیرعامل رنو در این رابطه به روزنامه بلژیکی L'Echo گفته که اتحاد رنو و نیسان که شرکت میتسوبیشی موتورز نیز بخشی از آن می‌باشد کاملاً قدرتمند به مسیر خود ادامه می‌دهد و هیچ نوع جدایی در کار نیست. در صورتی که این جدایی به حقیقت بپیوندد، این دو غول خودروسازی باید شرکایی جدید برای خود پیدا کنند. با رشد صنعت خودرو و افزایش رقابت در آن، فعالیت شرکت‌ها به صورت مستقل بسیار سخت‌تر از همیشه شده است.

با توجه به رسوایی‌هایی که کارلوس گون به بار آورده، فعالیت مستقل برای نیسان و رنو سخت‌تر نیز می‌باشد. برونو لو مایر، وزیر اقتصاد فرانسه در این باره گفته که اخبار منتشر شده در این مورد دروغ بوده و چنین چیزی صحت ندارد. وی در مصاحبه‌ای با تلویزیون CNews فرانسه گفته که انتظار دارد رنو طی روزهای آینده یک مدیر اجرایی جدید به جای تیری بولور معرفی کند. تیری بولور یکی از مدیران باقی مانده از دوران کارلوس گون بود که در ماه اکتبر از سمت خود برکنار شد.

لوکا ده مئو که هفته پیش از سمت مدیرعامل سئات استعفا کرد، به عنوان یکی از نامزدهای اصلی این پست مطرح شده، ولی به دلیل وجود بندی در قرارداد وی مبنی بر عدم همکاری با رقبا، کار برای او و رنو سخت خواهد بود. شرکت نیسان نیز در پاسخ به شایعات گفته که به هیچ وجه به فکر جدایی از رنو نیست. در بیانیه نیسان آمده که حضور در این اتحاد یکی از دلایل موفقیت‌های اخیر شرکت بوده است. نیسان می‌گوید به منظور ادامه فعالیت و رسیدن به رشدی سودده، همچنان در یک شرایط برد برد با رنو و دیگر شرکت‌های این اتحاد همکاری نزدیک خواهد کرد.

نخستین بار بعد از دستگیری کارلوس گون در ژاپن در ماه نوامبر ۲۰۱۸ بود که برخی منابع نگرانی‌های خود در مورد آینده اتحاد رنو نیسان را اعلام کردند. کارلوس گون در دوران مدیریت خود تلاش زیادی برای زنده نگه داشتن این اتحاد انجام می‌داد. این نگرانی‌ها ماه پیش و با فرار کارلوس گون از ژاپن به لبنان بیشتر هم شد. کارلوس گون که قرار بود طی ماه‌های آینده در ژاپن محاکمه شود، بعد از فرار به لبنان گفته که مشکلات زیادی داخل اتحاد رنو نیسان وجود دارد.

روز دوشنبه گزارشی در روزنامه فایننشال تایمز منتشر شده بود که مدیران نیسان در حال آماده شدن برای جدایی از رنو هستند.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar