جریمه سنگین در انتظار بی ام و

سه شنبه 20 فروردین 98 ساعت 10:49
جریمه سنگین در انتظار بی ام و

بعد از این که BMW اعلام کرد با بررسی اتحادیه اروپا در خصوص تأخیر پیشرفت فناوری با تبانی خودروسازان آلمانی، جریمه بسیار سنگینی در انتظار این کمپانی است، سهام شرکت سقوط کرد.

به گزارش بلومبرگ، پس از اینکه شرکت BMW هشدار داد که درپی تحقیقات اتحادیه اروپا در خصوص دست داشتن خودروسازهای آلمانی در به تأخیر انداختن فناوری خودروهای پاک، درپی کلاهبرداری آلایندگی این کمپانی‌ها، جریمه بسیار سنگینی در انتظار آنها است، سهام این شرکت سقوط کرد.

اتحادیه اروپا در ماه سپتامبر اعلام کرده بود تحقیقاتی را بر روی فعالیت‌های مشکوک گروهی کمپانی‌های BMW، فلوکس واگن و دایملر، شروع کرده است. گفته می‌شود آنها ممکن است موجب به تأخیر افتادن روند توسعه فناوری خودروهای عاری از آلایندگی شده باشند.

کمیسیون اروپا روز جمعه در بیانیه‌ای که برای خودروسازان آلمانی ارسال شد، اتهامات مربوط آنها در به تأخیر انداختن پیشرفت فناوری خودروهای بدون آلایندگی بنزینی و دیزلی، را مشخص کرد.

روز دوشنبه کمپانی BMW هشدار داد که میزان جریمه احتمالی‌ای که متوجه این شرکت خواهد بود از ۱ میلیارد دلار فراتر خواهد رفت. بعد از این اخبار سهام BMW بیش از ۲ درصد سقوط کرد، که این بیشترین افت آن در ۲ هفته اخیر است.

سهام دایملر و فولکس واگن هم سقوط کردند. اگرچه میزان سقوط سهام BMW از دو رقیب خود بیشتر بود.

مسئول کمسیون رقابت اتحادیه اروپا، مارگارت وستاگر، می‌گوید: فرصت اینکه مشتریان اروپایی، خودرویی با بهترین فناوری روز را خریداری کنند از آنها گرفته شده است. در حالی که کمپانی‌ها اجازه دارند با همکاری هم، خودروهایی بهتر تولید کنند، قوانین اتحادیه اروپا به آنها اجازه نمی‌دهد که دقیقاً برای خلاف این هدف با هم همکاری کنند و توافق کنند که محصولات خود را بهبود ندهند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar