جزئیات جدید از کیا اپتیما مدل ۲۰۲۱

چهارشنبه 27 آذر 98 ساعت 12:19
جزئیات جدید از کیا اپتیما مدل 2021

حتی قبل از این که شانس تست درایو آن را داشته باشیم، کیا اپتیما مدل ۲۰۲۱ نشان داده که می‌تواند یک سدان بسیار جذاب باشد. این روزها اخباری مطرح شده که ممکن است این خودرو دیگر با نام اپتیما در بازارهای جهانی عرضه نشود و به جای آن، با همان نام K5 که در کره شناخته می‌گردد وارد بازار شود. طراحی بدنه خودرو بسیار خشن و تهاجمی است. در جدیدترین اخبار منتشر شده آمده که کیا اپتیما مدل ۲۰۲۱ در بازار آمریکا دو پیشرانه توربو جدید و آپشن دو دیفرانسیل خواهد داشت.

همان طور که حدس زده می‌شد، مانند پسر عموی خود هیوندای سوناتا، کیا اپتیما مدل ۲۰۲۱ نیز با پیشرانه توربو ۱.۶ لیتری چهار سیلندر وارد بازار خواهد شد. این موتور ۱۷۸ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. اخبار در مورد یک موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر با ۱۹۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور نیز وجود دارد. جالب است بدانید این پیشرانه در واقع موتور پایه هیوندای سوناتا می‌باشد. کیا مشخصاً نگفته که کیا اپتیما مدل ۲۰۲۱ با این موتور در آمریکا فروخته خواهد شد، ولی به دلیل عرضه آن روی سوناتا می‌توانیم انتظارش را در اپتیما نیز داشته باشیم.

جزئیات جدید از کیا اپتیما مدل 2021

اگر این پیشرانه‌ها از نظر شما کافی نیستند، اپتیما جدید را با یک موتور توربو ۲.۵ لیتری با ۲۸۶ اسب بخار قدرت و ۴۲۱ نیوتن متر گشتاور نیز می‌توانید سفارش بدهید. این همان موتوری است که قرار است روی سوناتا ان لاین و جنسیس G70 نیز عرضه شود. کیا می‌گوید با این پیشرانه خودرو صفر تا صدی ۶.۶ ثانیه‌ای خواهد داشت.

جزئیات جدید از کیا اپتیما مدل 2021

خبر بزرگ دیگر در مورد کیا اپتیما مدل ۲۰۲۱، علاوه بر پیشرانه‌ها ارائه سیستم دو دیفرانسیل به عنوان یک آپشن است. در هیوندای سوناتا خبری از این آپشن نیست و همین می‌تواند برگ برنده اپتیما باشد. کیا اپتیما مدل ۲۰۲۱ جدیدترین سدان دو دیفرانسیل بازار در کنار تویوتا کمری، نیسان آلتیما و سوبارو لگاسی خواهد بود. فورد فیوژن نیز در این لیست جای می‌گیرد، ولی تولید آن به زودی قرار است متوقف شود.

علاوه بر آپشن دو دیفرانسیل، کیا می‌گوید اپتیمای جدید با یک گیربکس شش یا هشت دنده اتومات قابل سفارش خواهد بود. البته هنوز مشخص نیست این گیربکس‌ها با کدام پیشرانه‌ها قرار است عرضه شوند. قیمت کیا اپتیما مدل ۲۰۲۱ هنوز اعلام نشده ست. ولی کیا می‌گوید فروشان از نیمه اول سال ۲۰۲۰ شروع خواهد شد.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar