جشن تولید ۱۰ میلیون خودرو در کارخانه آکسفورد شرکت مینی

شنبه 19 مرداد 98 ساعت 15:37
جشن تولید 10 میلیون خودرو در کارخانه آکسفورد شرکت مینی

مینی در سال ۲۰۱۹ به یک دستاورد بسیار مهم رسیده است. خودروی شهری اورجینال و کوچک مینی که ۶۰ سال پیش نخستین بار رونمایی شد، امسال در ماه آگوست به یک رکورد جالب رسیده است. امسال کارخانه آکسفورد شرکت مینی ۱۰ میلیون امین نمونه خودروی مینی را تولید کرد. شرکت برای این اتفاق ویژه یک نسخه ویژه را طراحی کرده است که به زودی رونمایی خواهد شد.

این خودرو یک مدل تولید محدوده و نسخه ویژه با نشان ۶۰ سالگی روی خود است. مینی ۶۰ سالگی مبتنی بر کوپر اس دو در ساخته شده، بنابراین یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۹۲ اسب بخار قدرت دارد و شرکت برخی تغییرات ظاهری خاص مانند روکش چرم قهوه‌ای با تزئینات سبز، نشان‌ها و لوگوهای ویژه روی بدنه و کابین و نهایتاً رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی با طراحی ویژه روی آن ارائه کرده است.

البته ده میلیون امین مینی تولید شده، حداقل در حال حاضر قرار نیست در یک موزه یا کلکسیون خصوصی حضور پیدا کند. جالب است بدانید مینی این خودرو را هم اکنون در یک کاروان ۶۱ خودرویی وارد جاده کرده تا یک سفر ۱۳۵ کیلومتری از کارخانه آکسفورد به بریستول، جایی که رویداد ویژه International Mini Meet روز ۱۱ آگوست آن جا برگزار خواهد شد انجام بدهد. اولین مینی تولیدی تاریخ که یک مدل سفید رنگ موریس مینی ماینر می‌باشد در کاروان مذکور جلوتر از همه حرکت خواهد کرد. بعد از آن به ترتیب یکی از خودروهایی که در سال‌های بعد ساخته شده قرار دارند.

بین سال های ۱۹۵۹ تا ۲۰۰۰ تقریباً ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه مینی اورجینال تولید شد، ولی همه آن‌ها در کارخانه آکسفورد تولید نشده و همه آن‌ها نیز تحت برند مینی فروخته نشده بودند. مینی مدرن به شکل امروزی را شرکت بی ام و، به عنوان کمپانی مادر مینی در اواخر سال ۲۰۰۰ در قالب نسل اول خودروی کوپر ساخت. مدل‌های قبل از آن در طول تاریخ خودرو اسامی مختلفی از جمله آستین سون، آستین مینی، اینوسنتی مینی، موریس ۸۵۰، رایلی الف و روور مینی داشتند.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar