جشن فروش ده میلیون دستگاهی تویوتا لندکروزر + تصاویر

شنبه 30 شهریور 98 ساعت 17:45
جشن فروش ده میلیون دستگاهی تویوتا لندکروزر + تصاویر

خودروی تویوتا لندکروزر که ابتدا سال ۱۹۵۱ در قالب مدل تویوتا BJ معرفی شده بود نه تنها یکی از نمادین‌ترین شاسی بلندهای تاریخ، بلکه یکی از نمادین‌ترین و به یاد ماندنی‌ترین خودروهای تاریخ صنعت خودروی دنیا محسوب می‌شود. این خودرو که همچنان یکی از اصلی‌ترین مدل‌های خانواده تویوتا و یکی از قوی‌ترین و قابل‌ترین شاسی بلندهای آفرود بازار محسوب می‌شود، اخیراً به یک دستاورد بسیار بزرگ و مهم رسیده که هر خودرویی به راحتی نمی‌تواند به آن دست پیدا کند: فروش ۱۰ میلیون دستگاهی!

شرکت تویوتا استرالیا هفته پیش بیانیه‌ای منتشر و در اختیار رسانه‌های خودرویی قرار داد که این کمپانی ژاپنی موفق شده ۱۰ میلیون دستگاه مدل لندکروزر را در سراسر دنیا بفروشد. گرچه با این آمار تویوتا لندکروزر هنوز فاصله زیادی با قرار گرفتن در لیست ۱۰ خودروی پرفروش تاریخ دارد، ولی با این حال یک دستاورد بسیار بزرگ و مهم تلقی می‌شود.

جشن فروش ده میلیون دستگاهی تویوتا لندکروزر + تصاویر

این شاسی بلند دو دیفرانسیل فول سایز در حدوداً ۱۷۰ کشور دنیا فروخته می‌شود و استرالیا یکی از هواداران اصلی آن است. از این ۱۰ میلیون دستگاه تویوتا لندکروزر فروخته شده، ۱ میلیون و ۶۵ هزار دستگاهی، یا به عبارتی دیگر ۱۰.۶ درصد از فروش کل متعلق به بازار استرالیا می‌باشد. در سال ۲۰۱۸، تویوتا در بازارهای مختلف جهانی بیش از ۳۱۸ هزار دستگاه لندکروزر فروخت که از آن میان ۴۲ هزار و ۲۶۷ دستگاه متعلق به بازار استرالیا بودند. البته با توجه به فروش فقط ۳۲۲۲ دستگاه تویوتا لندکروزر در آمریکا، به نظر آمریکایی‌ها این روزها شاید به دلیل قیمت بالا علاقه خیلی زیادی به این خودرو ندارند.

جشن فروش ده میلیون دستگاهی تویوتا لندکروزر + تصاویر

این شاسی بلند جذاب نام لندکروزر را به طور رسمی در سال ۱۹۵۴ بدست آورد و با پیشنهاد هانجی اومهارا، مدیر فنی تویوتا نام آن از BJ به لندکروزر تغییر یافت. نظر شما در مورد این شاسی بلند دوست داشتنی چیست؟

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar