عرضه جیپ برقی به بازار در سال ۲۰۲۳

چهارشنبه 11 اسفند 00 ساعت 17:16
عرضه جیپ برقی به بازار در سال ۲۰۲۳

ما اطلاعات زیادی در باره مدل جدید جیپ تمام برقی نداریم و از روی تصاویری که منتشر شده هم نمی توان مشخصات فنی آن را حدس زد. اما جیپ هم مثل بقیه خودروسازان از سال ۲۰۲۴ مدل های برقی بیشتری به دنیا معرفی خواهد کرد.

استلانتیس که ۱۴ برند را با ادغام فیات کرایسلر با پژو سیتروئن زیر یک چتر آورده است، اکنون صاحب برند جیپ است. این اتحاد روز سه شنبه بیزینس پلن خود را معرفی کرده است. اصل این برنامه حول گذار از بنزینی به برقی می گردد و قرار است این اتحاد خودروهای برقی پاک به دنیا عرضه کند.

برندهای کرایسلر، دوج، مازراتی و فیات از جمله برندهای زیرمجموعه ای اتحاد هستند.

آن چه از تیزرها و تصاویر منتشر شده برمی آید، استایل این خودرو امضای برند را با خود دارد و جلوپنجره آن ۷ قسمتی است و با یک نگاه می توان تشخیص داد که همان برند جیپ است. فرق مختصری که جیپ برقی با مدل های متعارف دارد محل قرار گرفتن دستگیره در آن است.

جیپ هنوز برای مدل برقی خود اسم انتخاب نکرده است. اندازه این جیپ برقی کوچک است و حدود اندازه آن نزدیک به مدل های کامپس Compass و رنگید Renegade است. اما برای اطلاعات دقیق تر باید منتظر ماند تا خود خودروساز مشخصات فنی آن را منتشر کند. یعنی هیچ اطلاعات در خصوص میزان پیمایش به ازای هر بار شارژ، توان آن بر حسب اسب بخار و قیمت آن هنوز اصلاً مشخص نیست. حتی بازار هدف این خودرو هم هنوز تعیین نشده است.

تا سال ۲۰۲۴ جیپ دو مدل برقی دیگر هم معرفی خواهد کرد که یکی شاسی بلند مخصوص آفرود و دیگری شاسی بلند خانواده است و نوع آفرود آن به احتمال زیاد ورژنی از رانگلر است که با نصب باتری برقی می شود.

استلانتیس در این بیزینس پلن خود اعلام کرده است که می خواهد تا سال ۲۰۳۰ علاوه بر آن که گردش مالی خود را دو برابر کند، می خواهد ۲۵ مدل خودروی برقی در ۱۴ زیربرند خود به بازار عرضه کند. یکی از این ۲۵ مدل خودروی الکتریکی ونِ رام پرومستر است که سال ۲۰۲۳ به بازار می آید و پیکاپ ۱۵۰۰ رام در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد.

این بیزینس پلن انعکاسی از رفتارهای خودروسازانی مثل فورد، فولکس واگن و جنرال موتورز است که نمی خواهد از موفقیت های تسلا عقب بمانند  به همین منظور میلیاردها دلار پول را بابت سرمایه گذاری در عرصه خودروهای برقی سرمایه گذاری می کنند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar