خروج اولین مک لارن اسپیدتیل از خط تولید + ویدیو

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
خروج اولین مک لارن اسپیدتیل از خط تولید + ویدیو

انتظارها بالاخره تمام شد: شرکت خودروسازی بریتانیایی مک لارن نهایتاً از ابرخودروی جی تی جدید خود، با نام اسپیدتیل رونمایی کرد. مدلی که طراحی شده تا ابرخودروهای این شرکت را یک سطح بالاتر ببرد. البته، تاکنون ما فقط تصاویر این خودرو را در حالت متوقف دیده‌ایم. حالتی که اسپیدتیل قطعاً هیچ علاقه‌ای به آن ندارد. سوالی که مطرح می‌شود این که، اسپیدتیل در حال حرکت چگونه است؟

شاید هنوز زمان زیادی تا دیدن این ابرخودرو در سرعتی که گفته شده می‌تواند به آن برسد (مک لارن ادعا می‌کند حداکثر سرعت اسپیدتیل ۴۰۲ کیلومتر بر ساعت می‌باشد) مانده است. ولی در همین حال، نمایندگی نیوپورت بیچ مک لارن یک کلیپ ویدیویی کوتاه از نخستین مک لارن اسپیدتیلی منتشر کرده که خط تولید شرکت را در کارخانه ووکینگ ترک می‌کند. در این فیلم، الکس الکسیف، طراح خودرو را می‌توانیم پشت فرمان آن ببینیم.

خروج اولین مک لارن اسپیدتیل از خط تولید + ویدیو

اگر اطلاعات زیادی در مورد اسپیدتیل ندارید، باید بگوییم که این خودرو آخرین مدل در خانواده سری Ultimate مک لارن محسوب می‌شود. دیگر اعضای این خانواده را مدل مسابقه‌ای سنا، ابرخودروی هیبریدی P1 و مدل افسانه‌ای F1 تشکیل می‌دهند. اسپیدتیل طراحی کابین جذابی داشته و به مانند اف وان، راننده دقیقاً در وسط خودرو پشت فرمان قرار می‌گیرد. کابین آن ظرفیت سه سرنشین داشته و طراحی کلی آن به گونه‌ای است که تا این لحظه، سروصدای بسیار زیادی کرده و بیشتر از تمام مدل‌های قبلی شرکت، در مورد آن بحث شده است.

جزئیات فنی خودرو هنوز منتشر نشده‌اند، ولی گفته می‌شود خودرو به یک پیشرانه هیبریدی با ۱۰۳۵ اسب بخار قدرت مجهز می‌باشد. اگر به صدای این ویدیو کلیپ دقت کنید، می‌توانید صدای آشنای پیشرانه هشت سیلندر خورجینی خودرو را بشنوید. جالب است بدانید شرکت مک لارن از زمان رونمایی مدل MP4-12C به سال ۲۰۱۱، از این پیشرانه روی تمامی مدل‌های خود استفاده کرده است.

این خودرو هر پیشرانه، هر گونه صدا و هر حداکثر سرعتی که داشته باشد، این ویدیو که با شما به اشتراک گذاشته‌ایم بهترین تصویری است که تاکنون موفق شده‌ایم از اسپیدتیل ببینیم. مک لارن فقط ۱۰۶ دستگاه از این خودرو خواهد ساخت و تمام آن به قیمت پایه ۲.۷ میلیون دلار فروخته شده‌اند.

منبع ترجمه: Cars Coops

ویدیو:

گالری تصاویر:

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar