خرید استارت آپ DeepScale توسط شرکت خودروسازی تسلا

پنج شنبه 11 مهر 98 ساعت 14:51
خرید استارت آپ DeepScale توسط شرکت خودروسازی تسلا

شرکت تسلا امروز بیانیه ای منتشر کرده که آن ها، استارت آپ DeepScale را که فعال در زمینه تولید پردازنده های کم مصرف می باشد را به منظور ارتقای سیستم خودران اتوپایلوت خریداری کرده اند. این اتفاق در راستای تلاش ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا برای تبدیل خودروهای الکتریکی به ربات های تاکسی انجام شده است.

نخستین بار گزارشی در این مورد در وب سایت CNBC منتشر شده بود. وب سایت تک کرانچ هم تاییدیه این خبر را از دو منبع بی نام گرفته که البته هیچ یک از آن ها اطلاعاتی در مورد جزئیات مالی این قرارداد منتشر نکرده اند.

خودروهای تسلا هم اکنون سیستم خودران سطح ۴ ندارند، به عبارتی دیگر این خودروها کاملا خودران نیستند. یک خودروی کاملا خودران قادر است در تمامی شرایط راننده بدون دخالت انسان بتواند همه کارها را خود انجام بدهد. در واقع خودروهای تسلا خودران سطح ۲ هستند و اتوپایلوت یک سیستم کمکی رانندگی پیشرفته محسوب می شود. ماسک همواره در صحبت های خود قول داده که قابلیت های پیشرفته کمکی رانندگی خودروها تسلا همواره پیشرفت خواهند کرد تا روزی به قابلیت کاملا خودران برسند.

اوایل امسال، ماسک گفته بود که تسلا تا سال ۲۰۲۰ یک شبکه اشتراک سواری خودران راه اندازی خواهد کرد. ظاهرا خرید استارت آپ DeepScale هم در راستای همین برنامه ایلان ماسک بوده است. طی سال اخیر برخی از نیروهای فنی مهم تسلا از این شرکت رفته بودند که بدون شک خرید DeepScale می تواند بخشی از این کمبود نیرو را جبران کند.

شرکت DeepScale سیستمی طراحی کرده که از شبکه های عصبی عمیق روی سنسورهای خودرویی کوچک و ارزان قیمت و پردازنده ها، برای افزایش دقت ادراک سیستم استفاده می کند. این سیستم های ادراکی که از سنسورها، سیستم های مپینگ، برنامه ریزی و کنترل برای تفسیر داده ها به صورت لحظه ای استفاده می کنند، برای عملکرد درست خودروهای خودران اهمیت بسیار زیادی دارند. برخلاف دیگر خودروسازها، ماسک و تسلا همیشه استفاده از رادارهای لیدار را به سنسورهای دوربینی ترجیح داده اند.

DeepScale می گوید روش آن ها در استفاده از سنسورها و پردازنده های ارزان و ولتاژ پایین به آن ها اجازه داده تا سیستم های خودران را به قیمتی بسیار خوب برای خودروهای طراحی کنند.

این شرکت در شروع کار خود سرمایه ای ۱۸ میلیون دلاری جذب کرده بود که بعدها، میزان جذب سرمایه ان به ۱۵۶ میلیون دلار افزایش یافت.

روز دوشنبه، فورست لاندولا، موسس DeepScale بیانیه ای در این زمینه در توییتر خود منتشر و صفحه لینکداین خود را به روزرسانی کرد. وی در توییت خود گفته: «من این هفته به تیم اتوپایلوت شرکت تسلا پیوسته ام. بسیار مشتاقم که به زودی کار خود را با تیمی از افراد نخبه در زمینه دیپ لرنینگ و رانندگی خودکار شروع کنم.»

در راستای تلاش تسلا برای رسیدن به قابلیت تمام خودران، شرکت یک چیپ سفارشی جدید برای سیستم خودران خود طراحی کرده است. این چیپ هم اکنون روی تمام تسلا مدل ۳، مدل ایکس و مدل اس های جدید نصب می شود. ماسک می گوید خودروهای تسلا که اکنون تولید می شوند، سخت افزار لازم برای قابلیت کاملا خودران را دارند. ماسک مدتی پیش در صحبت هایی ادعا کرده بود که مهندسان تسلا اکنون فقط باید سیستم نرم افزاری را بهبود ببخشند.

دیگر شرکت های فعال در این صنعت ادعای ماسک را یاوه گویی نامیده اند. تسلا و ماسک اکنون تمام تمرکز خود را روی بهبود سیستم های نرم افزاری اتوپایلوت گذاشته اند. اوایل ماه جاری میلادی، تسلا یک آپدیت نرم افزاری برای اتوپایلوت منتشر کرد که قابلیت هایی جدید به خودروهای شرکت اضافه می کند. یکی از قابلیت های جذاب این آپدیت سیستم Smart Summon است. ای نسیستم به مالک خودرو اجازه می دهد با کمک اپلیکیشن خودرو را به صورت خودکار از پارک خارج کند.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar