بازگشت فورد پوما بعد از ۲۰ سال در قالب یک کراس اور کوچک + تصاویر

بروزرسانی در: پنج شنبه 6 تیر 98 ساعت 18:38
بازگشت فورد پوما بعد از 20 سال در قالب یک کراس اور کوچک + تصاویر

اواخر دهه ۹۰ میلادی و اوایل قرن بیست و یکم، فورد یک مدل کوپه جذاب مبتنی بر مدل کوپه فیستا به نام پوما می‌ساخت. این خودرو هیچ وقت وارد بازار آمریکا نشد. در کمپین تبلیغاتی این خودرو یک ویدیو بسیار جذاب ساخته شده بود که بازیگر فقید، استیو مک کوئین به صورت دیجیتالی پشت فرمان یک پوما نشسته و خودرو جای موستانگ سبز معروف فیلم بولیت را گرفته بود. فورد پوما به معنای واقعی کلمه یک خودرو زیبا و جذاب بود و گذر زمان نیز حتی نتوانسته یاد و خاطره آن را از قلب‌ها و ذهن‌های علاقه مندان اروپایی این خودرو پاک کند. البته تا به امروز!

فورد پوما این با قرار است در قالب یک کراس اور کوپه، به زودی دوباره وارد بازار اروپا شود. به غیر از شکل چراغ‌های جلو، هیچ شباهت طراحی بین خودروی جدید و مدل اورجینال دیده نمی‌شود، ولی پومای جدید در همان سگمنت کوپه‌های کوچک و دقیق‌تر بخواهیم بگوییم، در سگمنت کراس اور کوپه کوچک قرار است در بازار حضور پیدا کند. فورد این مدل جدید را در همان کارخانه اکو اسپرت در رومانی تولید خواهد کرد. این خط تولید وظیفه مونتاژ اکو اسپرت را نیز بر عهده دارد.

بازگشت فورد پوما بعد از 20 سال در قالب یک کراس اور کوچک

در حالی که مدل اورجینال پوما از دو پیشرانه ۱.۴ و ۱.۷ لیتری ۴ سیلندر Zetec بهره می‌برد، مدل جدید این خودرو به یک موتور ۱ لیتری توربو و یک سیستم هیبریدی ملایم ۱۱.۵ کیلوواتی مجهز شده و در دو نسخه ۱۲۵ و ۱۵۵ اسب بخاری قرار است روانه بازار قاره سبز شود. در حالی که فورد پومای دهه ۹۰ میلادی به دلیل کوچک بودن فضای سرنشین و بار خوبی نداشت، مدل جدید این خودرو کابین و فضای بار جادارتری داشته و از سیستم مگا باکس فورد استفاده می‌کند. به گفته فورد مگا باکس یک محفظه بار در کف خودرو بوده و می‌تواند لوازم و وسایل زیادی را درون خود جای دهد.

بازگشت فورد پوما بعد از 20 سال در قالب یک کراس اور کوچک

هنوز معلوم نیست که این خودرو وارد بازار آمریکا نیز خواهد شد یا نه، ولی می‌توان گفت که فورد پوما می‌تواند گزینه خوبی برای این کشور باشد.

شاید بهتر بود فورد نام اکو اسپرت را روی این خودرو استفاده می‌کرد، زیرا از نظر ما چنین اسمی با توجه به طراحی و مهندسی انجام شده، بیشتر به آن می‌خورد. استفاده دوباره از نام پوما تقریباً مشابه حرکت میتسوبیشی است که اخیراً کراس اور جدید اکلیپس کراس را رونمایی کرده بود.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar