معرفی نسل جدید سوبارو ایمپرزا ۲۰۲۳

یکشنبه 29 آبان 01 ساعت 13:57
معرفی نسل جدید سوبارو ایمپرزا 2023

سوبارو در نمایشگاه لس‌آنجلس از نسل ششم ایمپرزا پرده‌برداری کرده است. در این نسل نسخهٔ سدان و همین‌طور گیربکس دستی حذف شده است اما برای اولین بار از سال ۲۰۰۵، مدل RS دوباره به خانوادهٔ ایمپرزا بازگشته است.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، نسل جدید این ماشین شباهت زیادی به همتای کراس‌اوور خود یعنی کراس‌ترک دارد. زیر این بدنهٔ جدید، ایمپرزا ۱۰ درصد مستحکم‌تر از قبل شده و از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهبودیافته‌ای بهره می‌برد اما زیر کاپوت همچنان به‌رسم سوبارو، شاهد پیشرانه‌های تخت هستیم.

پیشرانهٔ استاندارد این هاچ‌بک ژاپنی یک نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر با ۱۵۲ اسب بخار قدرت و ۱۹۷ نیوتن متر گشتاور است اما پیشرانهٔ هیجان‌انگیزتر، نمونهٔ ۲.۵ لیتری است که با ۱۸۲ اسب بخار قدرت و ۲۴۱ نیوتن متر گشتاور در نسخهٔ RS ارائه می‌شود. ایمپرزا RS به‌عنوان نسخهٔ پرچم‌دار این خانواده، علاوه بر پیشرانهٔ قوی‌تر از سیستم تعلیق اسپرت، ترمزهای بزرگ‌تر، رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی خاکستری تیره، قطعات تزئینی مشکی‌رنگ، پدال‌های آلومینیومی و سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۰ بلندگو هم برخوردار است.

برای کسانی که به دنبال تعدادی از این ویژگی‌ها با قیمت پایین‌تر هستند، سوبارو مدل ایمپرزا اسپرت را با سیستم تعلیق اسپرت، ترمزهای بزرگ‌تر و رینگ‌های ۱۸ اینچی اما با پیشرانهٔ استاندارد ۲ لیتری ارائه می‌کند. تیپ پایه نیز به‌صورت استاندارد از پکیج کمک‌رانندهٔ Eyesight سوبارو با ترمز اضطراری خودکار بهره می‌برد. انتقال نیروی هردو موتور اما فقط توسط یک گیربکس CVT صورت می‌گیرد زیرا همان‌طور که گفته شد، سوبارو در این نسل گیربکس دستی را کنار گذاشته است. البته در مدل‌های اسپرت و RS، گیربکس CVT حالت دستی اختصاصی با هشت دنده دارد تا حس بهتری به راننده بدهد.

در داخل، سوبارو وعدهٔ صندلی‌های جدید و همین‌طور محفظه‌های بیشتر برای اشیاء را داده است درحالی‌که صندلی‌های عقب با نسبت ۴۰ به ۶۰ تا می‌شوند. علاوه بر این، حالا سیستم کنترل تهویه هم هوشمند شده و به‌منظور کاهش مصرف سوخت، صرفاً روی گرم یا خنک کردن صندلی‌هایی تمرکز می‌کند که سرنشین دارند. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو از طریق یک نمایشگر عمودی ۱۱.۶ اینچی ارائه می‌شود که اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم را به‌صورت استاندارد در اختیار خریداران تیپ‌های اسپرت و RS می‌گذارد. نسل ششم سوبارو ایمپرزا در بهار سال ۲۰۲۳ راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar