معرفی بی وای دی فنگ چنگ لئوپارد ۵

سه شنبه 31 مرداد 02 ساعت 09:34
معرفی بی وای دی فنگ چنگ لئوپارد 5

لئوپارد ۵ شاسی‌بلندی آفرودی با شاسی نردبانی از برند جدید فنگ چنگ بائو متعلق به بی‌وای‌دی است که از قوای محرکهٔ پلاگین‌ هیبریدی با ۶۷۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند.

بازهم برند دیگری به مجموعهٔ گستردهٔ بی‌وای‌دی اضافه شده است. این برند با نام فنگ چنگ بائو (Fang Cheng Bao)، برندی برای ساخت شاسی‌بلند است که بالاتر از دنزا و پایین‌تر از برند پرچم‌دار برقی یانگ‌وانگ قرار می‌گیرد. اولین محصول این برند نوپا، یک شاسی‌بلند پلاگین‌هیبریدی آفرودی با شاسی نردبانی بنام لئوپارد ۵ است و به‌زودی مدل کوچک‌تر لئوپارد ۳ و شاسی‌بلند بزرگ‌تر لئوپارد ۸ هم به آن ملحق خواهند شد.

لئوپارد ۵ در رویدادی در چین رونمایی شده و یک هفتهٔ دیگر در نمایشگاه چنگدو برای اولین بار به نمایش عمومی درخواهد آمد. این شاسی‌بلند بزرگ چینی به سبک تمام آفرودرهای جدید، ظاهری جعبه‌ای شکل و سنتی دارد که صفحات محافظ آلومینیومی مانند و چرخ زاپاس روی در صندوق از ویژگی‌های آن است. همچنین چینی‌ها در طراحی این خودرو برخی عناصر ظاهری مدرن رقبا را هم قرض گرفته‌اند. لئوپارد ۵ بسته به تیپ، با رینگ‌های ۱۸ اینچی و لاستیک‌های BF گودریچ یا رینگ‌های ۲۰ اینچی با لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت جاده‌ای عرضه خواهد شد.

شاسی‌بلند بی‌وای‌دی با ۴,۸۹۰ میلی‌متر طول، ۱,۹۷۰ میلی‌متر عرض، ۱,۹۲۰ میلی‌متر ارتفاع و فاصلهٔ محوری ۲,۸۰۰ میلی‌متری، کمی از نسل جدید تویوتا لندکروزر پرادو کوچک‌تر است. لئوپارد ۵ در داخل کابینی پنج‌نفره و پر از تکنولوژی را ارائه می‌کند که صفحه‌نمایش ۵۰ اینچی، یک نمایشگر لمسی بزرگ اطلاعاتی-سرگرمی، نمایشگر دیگری برای سرنشین جلو و سیستم صوتی پریمیوم دِویالت از ویژگی‌های آن است.

همان‌طور که اشاره شد، لئوپارد ۵ روی شاسی نردبانی ساخته شده و صرفاً با قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی عرضه می‌شود. این سیستم شامل یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری بنزینی به همراه دو موتور الکتریکی خواهد بود که مجموعاً بیش از ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق سامانهٔ چهارچرخ محرک پیشرفته و سه قفل دیفرانسیل به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. این شاسی‌بلند جدید چینی به یک پکیج ۳۰ کیلووات ساعتی از باطری‌های Blade بی‌وای‌دی مجهز است که برد تمام الکتریکی ۱۲۵ کیلومتری را فراهم می‌کند اما با باک ۸۰ لیتری بنزین، این رقم مجموعاً به ۱۲۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

زوایای حمله و فرار لئوپارد ۵ به ترتیب ۳۵ و ۳۲ درجه است درحالیکه بعداً یک نسخهٔ آفرودی با زوایای ۳۹ و ۳۵ درجه هم ارائه خواهد شد. همچنین گفته شده نسخه‌ای سطح بالا از این خودرو نیز به بازار خواهد آمد که به تکنولوژی شاسی Cloud-P مجهز می‌شود. این تکنولوژی که از یانگ‌وانگ U8 گرفته خواهد شد، شامل تعلیق هیدرولیکی فعال با قابلیت تنظیم ارتفاع خواهد بود.

فنگ چنگ بائو فروش خود را با ۱۰۰ نمایندگی در ۶۰ شهر چین آغاز خواهد کرد اما گفته شده این شرکت قصد دارد محصولات خود را به دیگر کشورها هم صادر کند. این برند جدید بی‌وای‌دی علاوه بر معرفی لئوپارد ۵، کانسپتی بنام سوپر ۸ را هم به نمایش درآورده است که پیش‌نمایش مدل پرچم‌دار لئوپارد ۸ خواهد بود. مدل کوچک‌تر لئوپارد ۳ نیز بعداً به‌عنوان محصول پایهٔ فنگ چنگ به این جمع اضافه خواهد شد. طبق گزارش‌ها، لئوپارد ۵ قیمتی بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار یوآن معادل ۵۵ تا ۸۲ هزار دلار خواهد داشت که هرچند از محصولات بی‌وای‌دی گران‌تر است اما بسیار از مدل‌های یانگ‌وانگ ارزان‌تر خواهد بود.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar