معرفی خودرو الکتریکی بی وای دی دلفین

دوشنبه 25 بهمن 00 ساعت 14:14
معرفی خودرو الکتریکی بی وای دی دلفین

جدیدترین محصول در پلتفرم-ایی ۳.۰ کمپانی BYD، خودرویی است که دلفین نامگذاری شده است. رهبری تیم طراحی دلفین بر عهده ولفگانگ اِگر آلمانی(رئیس سابق واحد طراحی آئودی) بوده است.

دلفین در تریم پایه برابر با ۴۰۷۰ میلیمتر در طول، ۱۷۷۰ میلیمتر در عرض و ۱۵۷۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها نیز برابر با ۲۷۰۰ میلیمتر است. اما تریم پرچمدار طولی برابر با ۴۱۵۰ میلیمتر دارد و سایر ابعاد مشابه نمونه پایه است.

رینگ های آلومینیومی استاندارد در اندازه ۱۶ اینچی انتخاب شده اند.

در بخش پیشرانه از تک موتور ۷۰ کیلوواتی با گشتاور ۱۸۰ نیوتن متر استفاده شده است. انرژی مورد نیاز موتور از باتری ۳۰.۷ کیلووات ساعت برای مدل پایه و ۴۴.۹ کیلووات ساعت در تریم بالاتر تامین می شود. برد حرکتی نیز به ترتیب برابر با ۳۰۱ و ۴۰۵ کیلومتر محاسبه شده است.

برای تریم پرچمدار دلفین از موتور ۱۳۰ کیلوواتی با گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر استفاده خواهد شد. بیشینه سرعت این مدل برابر با ۱۶۰ کیلومتر برساعت است.

باتری های مذکور در حالت شارژ سریع، طی ۳۰ دقیقه از ۳۰ به ۸۰ درصد ظرفیت خود می رسند.

شاخص صفر تا ۵۰ کیلومتر برای موتور ضعیف تر ۳.۹ ثانیه و در تریم پرچمدار ۳ ثانیه محاسبه شده است.

معرفی خودرو الکتریکی بی وای دی دلفین

 

فضای داخل کابین طراحی بروز و فناورانه ایی دارد که از امکانات آن می توان به نمایشگر ۱۲.۸ اینچی تنظیمات سیستم سرگرمی، نمایشگر ۵ اینچی اطلاعات کیلومتر، تنظیم ۶ جهته صندلی راننده و ۴ جهته سرنشین جلو، سیستم امنیت ورودی با استفاده از ان اف سی تلفن همراه، سانروف پانورامیک و ... اشاره کرد.

قیمت پیشنهادی این خودرو از ۱۴۷۵۰ تا ۱۹۲۰۰ دلار بوده است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar