معرفی کیا K9 مدل ۲۰۲۵

بروزرسانی در: چهارشنبه 15 فروردین 03 ساعت 10:52
معرفی کیا K9 مدل 2025

کیا سدان پرچم‌دار خود را برای مدل ۲۰۲۵ با جلوپنجرهٔ جدید، تجهیزات استاندارد بیشتر و تکنولوژی‌های جدید مورد به‌روزرسانی قرار داده است.

کیا نسل دوم K900 را در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۸ معرفی کرد اما این سدان پرچم‌دار کره‌ای عمر کوتاهی در آمریکا داشت و تنها سه سال بعد عرضهٔ آن خاتمه یافت. بااین‌حال، سدان فول سایز کیا هنوز در بازارهای دیگری مثل کره جنوبی که با نام K9 شناخته می‌شود به فروش می‌رسد. این ماشین پس از تجربهٔ یک فیس‌لیفت بزرگ در سال ۲۰۲۱ حالا بازهم مورد به‌روزرسانی قرار گرفته اما این بار تغییرات چندان بزرگ نیستند.

برای مدل ۲۰۲۵ کیا فقط جلوپنجرهٔ جدیدی را برای سدان پرچم‌دار خود تدارک دیده که خطوط افقی را با عناصر V شکل قدیمی جایگزین کرده است. برای این خودرو همچنین رینگ‌های ۱۹ اینچی جدیدی طراحی شده و ارائهٔ یک رنگ خاکستری جدید هم تکمیل‌کنندهٔ تغییرات بیرونی آن هستند. برای داخل خودرو نیز حالا می‌توان تریم‌های جدیدی مثل قهوه‌ای مریخی یا خاکستری مه‌آلود را انتخاب کرد.

کیا همچنین به K9 سیستم جدیدی بنام After Blow را اضافه کرده است که از بوی نامطبوع سیستم تهویه جلوگیری می‌کند. این سیستم حدود نیم ساعت بعد از خاموش شدن پیشرانه، به‌طور خودکار به مدت ۱۰ دقیقه فعال می‌شود تا کانال‌های سیستم تهویه را خشک کند و از رشد کپک جلوگیری شود. یک سنسور هم برای باطری تعبیه شده تا وقتی شارژ باطری رو به اتمام است سیستم روشن نشود. علاوه بر این، زمانی که دمای بیرون پایین است و همین‌طور وقتی سیستم تهویه برای مدت طولانی استفاده نشده باشد، After Blow غیرفعال می‌شود.

ازجملهٔ دیگر تغییرات این سدان لوکس کره‌ای هم می‌توان به تجهیز به ماساژور صندلی‌های جلو، پورت USB-C در جلو و عقب و کپسول آتش‌نشانی اشاره کرد. علاوه بر این، K9 حالا با تجهیزات استاندارد بیشتری نسبت به قبل ارائه می‌شود و در تیپ‌های بالاتر هم برخی مواردی که قبلاً سفارشی بودند حالا استاندارد هستند. K9 مدل ۲۰۲۵ همچنان با همان پیشرانه‌های ۳.۳ لیتری V6 توربو و ۳.۸ لیتری V6 تنفس طبیعی عرضه خواهد شد و موتور ۵ لیتری V8 چند سال پیش حذف شد. قیمت این خودرو از ۴۳,۸۰۰ دلار آغاز شده و به ۶۲,۲۰۰ دلار می‌رسد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar