تولید محدود فورد شلبی GT500KR

بروزرسانی در: جمعه 26 آذر 00 ساعت 10:16
تولید محدود فورد شلبی GT500KR
فقط ۱۸۰ دستگاه از فورد شلبی GT500KR برای بازار امریکا و ۴۵ دستگاه برای بازار جهانی در نظر گرفته شده است، مدل جدید GT500KR از سال ۲۰۲۲ به خط تولید می رسد و در ماه ژانویه ۲۰۲۲ رونمایی خواهد شد.

۲۲۵ دستگاه از شلبی فورد با قوانین جاده ها و خیابان ها مطابقت پیدا کرده و اجازه پلاک شدن دارد. فورد جشن تولد ۶۰ سالگی موستانگ شلبی را در ماه ژانویه ۲۰۲۲ برگزار می کند و آن را با عنوان «سلطان جاده» توصیف کرده است.

هواداران سینه چاک فورد نیازی به دیدن بج روی خودرو ندارند که آن را از مدل های دیگر تمیز دهند و بی درنگ GT500KR جدید را می شناسند. این سومین باری است که شلبی «سلطان جاده GT500» را به تعداد محدود عرضه می کند و چون درِ موتورِ آن از جنس فیبر کربن است، شناسایی آن برای هواداران اصلاً دشوار نیست. شکافنده هوای در جلو front splitter و پخش کننده عقب rear diffuser هم نشانه های دیگری است که این مدل جدید را متمایز می کند.

رینگ آلیاژ آلومینیم آن ۲۰ در ۱۱ جلو و ۲۰ در ۱۱.۵ عقب، سامانه مکنده روی درِ موتور، چرم صندلی از ویژگی های خاص این مدل مخصوص جشن تولد شلبی است.

قوای محرکه هشت سیلندر آن گنجایش ۵.۲ لیتر را دارد که توان ۹۰۰ اسب بخار برای خودرو فراهم می کند، البته نیاز به بنزین اکتان ۹۳ دارد. سوپرشارژر آن ۳.۸ لیتری است. چنین سامانه ای در قوای محرکه نیاز به تبادل دمای بالایی دارد. همچنین سامانه ی تعلیق آن از نوع MagneRide‌ بوده و فنرهای جلو و عقب آن قابل تنظیم است.

اولین شلبی های GT500KR در سال ۱۹۶۸ تولید شدند که فقط ۱۵۷۰ دستگاه از آن تولید شد. بعد ۱۰۵۳ دستگاه فست بک و ۵۱۷ سقف تاشو [کانورتیبل] هم تولید شد. موتور ۸ سیلندر کبرا ۴۲۸ فقط ۳۳۵ اسب بخار توان داشت. بار دوم سال ۲۰۰۸ بود که شلبی و فورد مدل GT500KR را دوباره سر زبان ها انداختند که فقط ۱۰۰۰ دستگاه از آن تولید شد و ۵۴۰ اسب بخار توان داشت. البته به خاطر تقاضای خیلی بالا مجبور به تولید ۷۱۲ دستگاه دیگر شدند. در آن زمان قیمت هر موستانگ شلبی ۸۰ هزار دلار بود که برای مشتریان به شکل خنده داری بالا بود. آنها باید زمان ما را درک کنند که قیمت ورژن جدید موستانگ شلبی به ۱۲۷,۸۹۵ دلار رسیده که فقط پکیچ KR‌ آن ۵۴,۹۹۵ دلار است، فورد فقط ۶۰ دستگاه پکیج KR‌ در برنامه ریزی تولید خود دارد.

 پرشین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar