معرفی تویوتا لندکروزر سری ۷۰ ۲۰۲۴

شنبه 14 مرداد 02 ساعت 08:37
معرفی تویوتا لندکروزر سری 70 2024

نسخهٔ بروز شدهٔ لندکروزر سری ۷۰ با تغییرات ظاهری جزئی، تجهیزات ایمنی بیشتر و پیشرانهٔ چهار سیلندر توربودیزل جدید راهی بازار خواهد شد.

در جریان مراسم رونمایی نسل جدید لندکروزر پرادو، تویوتا یک لندکروزر دیگر را هم معرفی کرده است. این خودرو اما نه یک مدل کاملاً جدید بلکه نسخهٔ بروز شدهٔ لندکروزر جاویدان سری ۷۰ است. این چهارمین فیس‌لیفت سری ۷۰ محسوب می‌شود که اولین بار در سال ۱۹۸۴ به‌عنوان جانشین سری ۴۰ به بازار آمد. با وجود عرضهٔ نسل‌های جدیدتر لندکروزر به بازار، سری ۷۰ همچنان در برخی بازارها مثل استرالیا و آفریقای جنوبی عرضه می‌شود و تویوتا با به‌روزرسانی‌های مکرر سعی کرده آن را با قوانین ایمنی و آلایندگی روز تطبیق دهد.

این نسخه فیس‌لیفت جدید نیز پس از توقف فروش سری ۷۰ در بازار ژاپن در سال ۲۰۱۵ به دلیل عدم رعایت قوانین ایمنی، دوباره به این بازار خانگی بازخواهد گشت. تویوتا در این فیس‌لیفت، قسمت جلوی خودرو را با نگاهی به گذشته بازطراحی کرده و درنتیجه، چراغ‌های بزرگ و یکپارچهٔ قبلی حالا با نمونه‌ای دایره‌ای LED در طرفین جلوپنجرهٔ لانه‌زنبوری جایگزین شده‌اند. همچنین راهنماها هم مثل مدل‌های اولیهٔ این سری، به‌صورت مجزا روی گلگیرها نصب شده‌اند. سپر جلو هم طراحی جدید و ساده‌تری دارد و با فلاپ‌های روی گلگیرها هماهنگ شده اما همچنان از پلاستیک رنگ نشده است.

در پروفیل جانبی، گلگیرهای جلو بیشتر شبیه سری ۷۰ اولیهٔ سال ۱۹۸۴ هستند تا نسخهٔ پیش از فیس‌لیفت درحالی‌که در عقب، تویوتا جای چراغ‌های عمودی قبلی را با پانل‌های همرنگ بدنه کور کرده و بجای آن چراغ‌های جدیدی روی سپر نصب کرده است. سری ۷۰ مدل ۲۰۲۴ مثل نمونهٔ پیش از فیس‌لیفت در نسخه‌های واگن، پیکاپ تک کابین، پیکاپ دو کابین و واگن باری ارائه می‌شود. نسخهٔ واگن یا همان شاسی‌بلند، ۴,۸۹۰ میلی‌متر طول، ۱,۸۷۰ میلی‌متر عرض و ۱,۹۲۰ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۷۳۰ میلی‌متر است.

در داخل، صفحه آمپر جدیدی با نمایشگر ۴.۲ اینچی و گرافیک رترو ارائه شده و کنسول مرکزی کمی اصلاح شده است. همچنین در استرالیا تمام مدل‌ها به‌صورت استاندارد با نمایشگر لمسی ۶.۷ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی ارائه می‌شوند که به اندروید اتو و اپل کارپلی مجهز است. تویوتا همچنین ایمنی این شاسی‌بلند کهن‌سال را هم با سیستم‌های جدیدی مثل هشدار خروج از خط، تشخیص علائم جاده، نوربالای خودکار و… ارتقاء داده است.

سری ۷۰ همچنان روی همان شاسی نردبانی اولیه ساخته می‌شود اما مهندسان تویوتا بدون قربانی کردن توانایی‌های آفرود، راحتی سواری روی جاده را بهبود بخشیده‌اند. علاوه بر این، یک پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری چهار سیلندر توربودیزل جدید با ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور نیز برای این لندکروزر قدیمی ارائه شده است. این همان پیشرانه‌ای است که زیر کاپوت نسل جدید پرادو در بازار اروپا قرار می‌گیرد. به گفتهٔ تویوتا، این پیشرانهٔ جدید بهبود مصرف سوخت را در کنار قابلیت اطمینان، سروصدای پایین و عملکرد عالی در آفرود فراهم می‌کند. این موتور به یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک متصل می‌شود تا نیروی خود را به هر چهارچرخ منتقل کند.

با وجود ارائهٔ این پیشرانهٔ جدید، موتور ۴.۵ لیتری V8 توربودیزلی قدیمی سری ۷۰ نیز همچنان برای تمام نسخه‌های این خودرو قابل انتخاب خواهد بود. این موتور ۲۰۲ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد و صرفاً با یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی ارائه می‌شود. تویوتا لندکروزر سری ۷۰ مدل ۲۰۲۴ در سه‌ماههٔ چهارم امسال در استرالیا و در زمستان آینده در ژاپن عرضه خواهد شد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar