عرضه خودروی برقی آی‌ویز Aiways U6 در آلمان

سه شنبه 24 آبان 01 ساعت 09:19
عرضه خودروی برقی آی‌ویز Aiways U6 در آلمان

خودروی چینی و تمام الکتریکی Aiways U6 همراه باتری ۶۳ کیلووات ساعتی مدل U5 عرضه می‌شود. این باتری با ماژول‌های ۲۴ CATL همراه شده و می‌تواند با حداکثر سرعت ۹۰ کیلووات در جایگاه شارژ DC استفاده شود.

پیشرانه الکتریکی قدرت ۲۱۵ اسب بخار و گشتاور ۳۱۵ نیوتون متر تولید می‌کند. آی‌ویز می‌گوید این شاسی‌بلند نرم و روان با یک‌بار شارژ در شرایط WLTP حداکثر شعاع حرکتی ۴۰۰ کیلومتری خواهد داشت و متوسط مصرف انرژی آن در هر ۱۰۰ کیلومتر نیز بین ۱۵.۹ تا ۱۶.۶ کیلووات ساعت خواهد بود.

در صورت استفاده از شارژر سریع ۹۰ کیلووات ساعتی می‌توان در زمان ۳۰ دقیقه شارژ باتری را از ۳۰ به ۸۰ درصد رساند. U6 همچنین زیر ۷ ثانیه سرعت خود را از سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند. در کابین این خودرو نیز تکنولوژی‌های قابل‌توجهی دیده می‌شوند. نمایشگر مرکزی ۱۴.۶ اینچی جزو شاخص‌ترین موارد بوده و یک نمایشگر نازک ۸.۲ اینچی نیز به عنوان پشت آمپرهای دیجیتالی انجام‌وظیفه می‌کند. Aiways U6 همچنین از سیستم نورپردازی پیچیده‌ای سود می‌برد که می‌تواند ۳۶۰ حالت مختلف را ایجاد کند.

از دیگر ویژگی‌های بخش داخلی این خودروی چینی می‌توان به دسته‌دنده الهام گرفته از قایق‌های لوکس و ورودی‌های هوای خاص اشاره کرد. صندلی‌ها نیز با بالشتک‌های جانبی و پشتی تقویت شده ساخته می‌شوند. سیستم اطلاعات سرگرمی بکار رفته در این خودرو با نام Al-Tech شناخته می‌شود و از نرم‌افزاری مبتنی بر اندروید استفاده می‌کند تا حس خوبی را به کاربر منتقل کند. این خودرو از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی خواهد کرد. دکتر الکساندر کلوس نائب رئیس دفاتر خارجی این شرکت می‌گوید:

Aiways در زمانی کوتاه رشد فوق‌العاده‌ای داشته و ما از حضور در اروپا بسیار خرسندیم. تا پایان سال ۲۰۲۲ به دنبال فروشی حداقل ۵ رقمی خواهیم بود که دلیل آن افزایش محبوبیت شاسی‌بلند U5 و همچنین عرضه محصول جدید U6 است. داستان ما تازه شروع شده و افتخار می‌کنیم که محصولات تولید چین خود را با استانداردهای بین‌المللی عرضه می‌کنیم. من معتقدم این خودرو نمونه‌ای عالی از مهندسی خواهد بود. شاسی‌بلند U5 ما در بازار بسیار رقابتی اروپا عملکرد خوبی داشته است. ویژگی‌های سطح بالا، طراحی مدرن، قوای محرکه پیشرفته و قیمت در دسترس باعث شده‌اند این خودرو گزینه‌ای جذاب برای افرادی باشد که اولین بار یک خودروی الکتریکی می‌خرند

قیمت Aiways U6 در آلمان از ۴۱۰۰۱ یورو شروع می‌شود که شامل مشوق‌های ۶۵۰۰ یورویی نیز هست. این خودرو رقیب مستقیم فولکس‌واگن ID.5 با قیمت پایه ۴۷۹۳۵ یورو خواهد بود. قرار است اولین نمونه‌های U6 از نیمه اول سال ۲۰۲۳ به دست مشتریان برسند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar