معرفی خودرو الکتریکی و عجیب تاندربال

بروزرسانی در: جمعه 9 اردیبهشت 01 ساعت 11:43
معرفی خودرو الکتریکی و عجیب تاندربال

پس از یک وقفه چند ساله، ویزمن، سازنده خودرو‌های اسپرت، با پروژه تاندربال بازگشته است. برخی مدل‌های این برند را با موتور BMW می شناسند، اما هیچ موتوری زیر کاپوت آن وجود ندارد، در واقع هیچ ICE وجود ندارد، زیرا رودستر صرفاً برقی است.

دو موتور الکتریکی در این خودرو در پشت نصب شده اند؛ این اولین کانورتیبل برقی دیفرانسیل عقب نیست، زیرا تسلا رودستر اصلی نیز نیرو را منحصراً به محور عقب می‌فرستاد.

پروژه تاندربال  جلوپنجره‌ تخم‌مرغی شکل جلوی MF5 V10 رودستر را می‌گیرد که تم چراغ‌های گرد دوتایی را به ارث برده است. کاپوت تاشوی آن نیز از قبل گرفته شده است، در حالی که فضای داخلی آن دارای امکانات مدرنی مانند صفحه نمایش لمسی بزرگ و صندلی‌های فیبر کربنی است.

ویزمن گفته که پروژه تاندربال از جفت موتور‌های الکتریکی خود ۶۷۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کند، گشتاور ترکیبی ۱۱۰۰ نیوتن متر است، به این معنی که رودستر الکتریکی سرعت فوق العاده ای خواهد داشت، برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از حالت سکون در خودرویی با وزن حدود ۱۷۰۰ کیلوگرم تنها به ۲.۹ ثانیه نیاز دارد.

با شارژ کامل باتری، پروژه تاندربال بین هر بار شارژ تا ۵۰۰ کیلومتر را پوشش خواهد داد. مهندسان ویزمن خودروی برقی را با پنج سطح قابل انتخاب از ترمز احیا کننده برای آنچه که مدیر عامل شرکت Roheen Berry ادعا می‌کند "هیجان انگیزترین خودروی اسپرت برقی جهان" است، طراحی کرده اند.

هیچ جزئیاتی در مورد اینکه پروژه تاندربال چه زمانی به فروش می‌رسد یا تعداد آن‌ها ساخته می‌شود، وجود ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar