رونمایی استون مارتین ونتیج کوپه ۲۰۲۵

دوشنبه 23 بهمن 02 ساعت 16:05
رونمایی استون مارتین ونتیج کوپه 2025

جدیدترین محصولات استون مارتین، نسخه‌ی جاده‌ای و مخصوص پیست از ونتیج هستند که با تغییر چهره و تجهیزات فنی، نیمه دوم سال ۲۰۲۴ تحویل مشتریان خواهند شد.

شاسی بلند DBX و کوپه اسپرت ونتیج، تولیدات بسیار مهم استون مارتین برای افزایش فروش عمومی هستند. ونیتج برای برند انگلیسی، ارزان‌ترین محصول محسوب می‌شود و البته رقبای پرتعداد از کشورهای مختلف دارد. هم‌اکنون آستانه قیمت استون مارتین DB12 به ۲۵۰ هزار دلار رسیده؛ اما هزینه خرید ونتیج ۲۰۲۵ حدود ۱۹۰ تا ۲۰۰ هزار دلار است. مکلارن ۵۷۰S و پورشه ۹۱۱GT3 در کلاس قیمتی استون مارتین ونتیج هستند.

اولین مدل ونتیج، به شکل نسخه‌ای از استون مارتین DB2، سال ۱۹۵۱ تولید شد. این شرایط تا ۲۰۰۳ ادامه داشت و خودروی ونتیج، زیرمجموعه‌ی سری DB بود؛ اما از سال ۲۰۰۵ تا امروز، جایگاه مستقل در سبد محصولات استون مارتین کسب کرد. ونتیج، موتور جلو میانی، دیفرانسیل عقب و دو نفره است، متفاوت از DB12 که امکان حمل ۴ سرنشین فراهم می‌کند.

استون مارتین ونتیج با ۷۴ سال سابقه‌ی تاریخی، از ۲۰۱۸ تا امروز تغییر نسل نداده است. از سویی دیگر، مدل ۲۰۲۵ چهره‌ی متفاوت از نسخه‌ی قبلی ارایه می‌دهد و بهبود فنی قابل توجه دارد. نمای اصلی خودرو با چراغ‌های کشیده در راستای بدنه، جذاب به نظر می‌رسد. دستگیره‌های مخفی‌شونده، خطوط حجم‌دهنده روی درهای ورودی، چرخ‌های ۲۰ اینچ و نمای خاص کاپوت عقب، ونتیج ۲۰۲۵ را متفاوت از نسخه‌ی قدیمی نشان می‌دهد.

در کابین، نمایشگر لمسی زیر خروجی هوا نصب شده است تا دید راننده و دیگر سرنشینان را محدود نکند. این بخش، با افزایش ارتفاع کنسول و جوی استیک، قابلیت دسترسی بسیار خوبی دارد. فرمان و بخش اصلی داشبورد، چرم دست‌دوز دارند و ادوات فیبرکربن با کلیدهای سیاه‌رنگ، حس یک خودروی لوکس اسپرت را به خوبی فراهم می‌کنند.

پیشرانه مرسدس بنز برای ونتیج جدید، ۶۵۶ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. موتور ۴ لیتر V8 توربوشارژ AMG، حالا ۱۵۳ اسب بخار قوی‌تر از ونتیج ۲۰۲۴ است و مدل جدید را در زمان ۳/۴ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رساند. گیربکس ۸ سرعته ساخت ZF نیز برای ونتیج ۲۰۲۵ بازطراحی شده است تا ترکیب مهم‌ترین تجهیزات فنی برای این خودروی اسپرت انگلیسی، مهندسی آلمانی داشته باشد. نهایت سرعت ونتیج جدید، ۳۰۵ کیلومتر برساعت خواهد بود.

استون مارتین از تغییرات گسترده در شاسی ونتیج ۲۰۲۵ خبر داده است. این بخش، عملکرد عالی هنگام مانورهای پیچیده خواهد داشت و کیفیت رانندگی را بهبود خواهد داد. همچنین ساختار فنربندی و سیستم تعلیق نیز متحول شده است تا فرمان‌پذیری خودرو، خصوصا برای لذت از پیست مسابقه، کاملا توسط راننده احساس شود.

تولید انبوه استون مارتین ونتیج ۲۰۲۵ با آستانه قیمت ۱۹۰ هزار دلار، تابستان ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود مدل کروک (کانورتیبل) هم به زودی رونمایی شود.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar