رونمایی اسکای ول Q

پنج شنبه 26 مهر 03 ساعت 08:48
رونمایی اسکای ول Q

این خودرو شهری با هر بار شارژ کامل توان پیمودن مسافتی ۴۸۰ کیلومتر را دارد.

با آغاز نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۲۴، شرکت‌های زیادی به معرفی خودروهای به‌روزرسانی شده یا مدل‌های تازه پرداخته‌اند؛ یکی از این مدل‌های تازه، Q نام دارد که توسط شرکت چینی «اسکای‌ول» ساخته شده و با هدف حضور در بازار خودروی اروپا رونمایی شده است. همان‌طور که انتظار می‌رود، این خودرو هم یکی از برندهای گمنام صنعت خودرو به شمار می‌رود که تلاش دارد با بیانیه‌های خوشبینانه و ارائه محصولی مدرن، در این بخش از بازار جای خود را پیدا کند.

سازنده این هاچبک کوچک برای جذب بیشتر مشتریان سخت‌گیر خودروهای برقی، امکاناتی چون سقف بازشونده موسوم‌به «اسکای‌روف»، یک نمایشگر لمسی ۱۵.۶ اینچی و دوربین پارک ۳۶۰ درجه‌ای را در محصول تازه‌اش قرار داده است. خریداران می‌توانند از میان دو باتری دردسترس خرید، یک را انتخاب کنند؛ نسخه بالارده با هر بار شارژ کامل امکان پیمایش مسافتی ۴۸۰ کیلومتری را فراهم می‌کند. بسته باتری Q با تکیه‌بر فناوری شارژ سریع، در عرض ۲۰ دقیقه از ۱۰ به ۸۰ درصد می‌رسد. اسکای‌ول خودروی خود را به یک موتور برقی ۱۵۰ کیلوواتی مجهز کرده است که Q را درعرض ۳.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

طراحی بدنه به‌روز اما عادی ارزیابی می‌شود و نمی‌توان آن را از سایر محصولات چینی برقی متمایز کرد؛ با این وجود، Q همچنان هم یک هاچبک کاربردی محسوب می‌شود. کابین این خودرو به تجهیزاتی چون سقف بازشونده، پنل‌های کامپوزیتی، سیستم نورپردازی داخلی ۱۲۸ رنگی، نمایشگر اطلاعات سرگرمی ۱۵.۶ اینچی، ۸ بلندگوی «متز»و رنگ‌بندی دوگانه مجهز شده است. کاربران می‌توانند از امکاناتی چون سیستم شارژ و اتصال بی‌‎سیم موبایل، نمایشگر سرنشینان عقب و سوکت شارژ ۲۲۰ ولتی برای لپتاپ هم استفاده کنند.

هاچبک Q در زمینه سیستم‌های ایمنی هم حرف‌هایی را برای گفتن دارد. این خودرو با تکیه‌بر پکیج ADAS به ویژگی‌هایی چون دستیار هوشمند حرکت یا «ICA»، سیستم ترمز خودکار اورژانسی یا «AEBS»، دستیار نگهداری خودرو بین خطوط یا «LKA» و دستیار هوشمند سرعت یا «ISA» مجهز شده است.

اسکای‌ول پیش از این با معرفی شاسی‌بلند BE11 نشان داد که تصمیمی جدی برای رقابت در بازار دارد و می‌تواند محصولاتش را بسیار رقباتی قیمت‌گذاری کند؛ بنابراین بی‌راه نیست که تصور کنیم هاچبک Q هم با قیمتی مناسب عرضه شود. مدیران اسکای‌ول برای اینکه بتواند خیال مشتریانشان را از بابت اطمینان به برند خود راحت کنند، گارانتی ۷ ساله یا ۱۶۰ هزار کیلومتر را برای Q در نظر گرفته‌اند که به‌صورت جداگانه و به‌همراه گارانتی ۸ ساله یا ۲۴۸ هزار کیلومتری باتری در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

این نخستین رونمایی رسمی از Q به شمار می‌رود پس با نزدیک شدن به تاریخ عرضه رسمی این خودرو در سال ۲۰۲۵، مشخصات بیشتری به‌همراه قیمت رسمی آن اعلام می‌شوند.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar