رونمایی اشکودا اکتاویا ۲۰۲۴

پنج شنبه 26 بهمن 02 ساعت 15:46
رونمایی اشکودا اکتاویا 2024

نسخهٔ فیس‌ لیفت اکتاویا با طراحی بیرونی جدید و پیشرانهٔ ۲۶۵ اسب بخاری فولکس‌واگن گلف GTI در نسخهٔ اسپرت RS راهی بازار خواهد شد.

اشکودا نسخهٔ فیس‌لیفت پرفروش‌ترین محصول خود را با تغییرات ظاهری ملایم و تکنولوژی‌های بیشتر در نسخه‌های سدان و استیشن معرفی کرده است. نسل چهارم اکتاویا در سال ۲۰۱۹ معرفی شده بود و بنابراین، نیاز به این به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای داشت تا با نسل جدید مدل‌های ساپرب و کودیاک هماهنگ شود. اصلی‌ترین تغییر بیرونی اکتاویا ۲۰۲۴ چراغ‌های جلوی جدید با طراحی پیچیده‌تر است که تکنولوژی LED ماتریکس هم برای آن‌ها قابل سفارش خواهد بود.

بازطراحی سپر جلو با ورودی‌های هوای کناری بلندتر، اصلاح سپر عقب و گرافیک جدید چراغ‌های LED عقب هم از دیگر ویژگی‌های ظاهری اکتاویا ۲۰۲۴ هستند. علاوه بر این، در نسخهٔ اسپرت‌لاین تزئینات کرومی با تریم مشکی براق جایگزین شده و به لطف سیستم تعلیق اسپرت، ارتفاع از زمین کاهش پیدا کرده است. برای این نسخه رینگ‌های ۱۹ اینچی هم قابل سفارش خواهد بود.

در داخل خودرو، اکتاویا حالا به‌صورت استاندارد با صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰ اینچی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۰ اینچی ارائه می‌شود که دومی به‌صورت سفارشی با یک نمونهٔ بزرگ‌تر ۱۳ اینچی قابل‌جایگزینی خواهد بود. برای این ماشین همچنین گزینه‌های تودوزی جدیدی ارائه شده است که سازگاری بیشتری با محیط‌زیست دارند. در همین حال، ایمنی خودرو هم با جدیدترین سیستم‌های کمک‌راننده مثل دستیار پارک از راه دور ارتقاء پیدا کرده است.

نسخهٔ اسپرت اکتاویا RS به لطف سپرهای اسپرت‌تر با ورودی‌های هوای مثلثی شکل در جلو و دو سر اگزوز در عقب، در ظاهر از نسخه‌های معمولی متمایز می‌شود. در داخل این نسخه هم با صندلی‌های اسپرت جلو، تودوزی جیر مشکی، دوخت قرمزرنگ، تریم فیبر کربنی، پدال‌های آلومینیومی و غربیلک فرمان با نشان RS، مثل بیرون شاهد حال و هوایی اسپرت هستیم.

برخلاف قبل اما اکتاویا RS که با پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی و پلاگین‌هیبریدی قابل خریداری بود، حالا فقط با یک موتور بنزینی عرضه می‌شود. این همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ فولکس‌واگن گلف GTI است که با ۲۶۵ اسب بخار قدرت، قوی‌ترین پیشرانه‌ای است که تاکنون در یک اکتاویا ارائه شده است. یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه هم با کمک دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکترونیکی، این نیرو را به چرخ‌های جلو ارسال می‌کند. در اکتاویا RS سیستم تعلیق اسپرت ۱۵ میلی‌متر ارتفاع کمتری دارد و سیستم اگزوز اسپرت هم صدای جذابی را پخش می‌کند.

نسخه‌های معمولی اکتاویا ۲۰۲۴ ابتدا با پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی و هیبریدی خفیف به بازار عرضه می‌شود اما در آیندهٔ نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی هم با قوای محرکهٔ ارتقاءیافته که برد تمام الکتریکی بیشتری را ارائه می‌کند معرفی خواهد شد. لیست پیشرانه‌های این خودرو هم‌اکنون از یک نمونهٔ ۱.۵ لیتری بنزینی توربو آغاز می‌شود که در دو سطح قدرت ۱۱۶ و ۱۵۰ اسب بخار به‌صورت معمولی یا هیبریدی خفیف قابل انتخاب خواهد بود. یکی پیشرانهٔ ۲ لیتری بنزینی با ۲۰۵ اسب بخار قدرت و یک نمونهٔ ۲ لیتری توربودیزل در نسخه‌های ۱۱۶ و ۱۵۰ اسب بخاری هم تکمیل‌کنندهٔ لیست پیشرانه‌های اکتاویا ۲۰۲۴ هستند.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar