رونمایی بایک BJ30

بروزرسانی در: چهارشنبه 1 فروردین 03 ساعت 11:05
رونمایی بایک BJ30

شرکت بایک، خط تولید خودروهای شاسی‌ بلند خود را با یک مدل جدید به نام بیجینگ BJ30 گسترش خواهد داد.

خودروی شاسی بلند کامپکت جدید با نام BAIC BJ30 با ظاهر جعبه ای و اندازه بزرگتر در چین رونمایی شد و نسل جدید از یک موتور توربوشارژ ۱.۵ لیتری نیرو می گیرد

BAIC در حال بازسازی خط تولید خودروهای شاسی بلند خود در چین است و نوبت به BJ30 رسیده است. نسل جدید این شاسی بلند کامپکت جعبه ای چند ماه قبل از عرضه در بازار داخلی در وزارت صنعت و فناوری چین ظاهر شد و طراحی خارجی کاملاً تغییر یافته آن را نشان داد که از ظاهر الهام گرفته شده از جیپ در نسل قبلی فاصله گرفته است.

BAIC BJ30 قدیمی در سال ۲۰۲۰ با ظاهری شبیه به تلفیقی از جیپ و رنج روور معرفی شد، اما در واقع یک به‌روزرسانی عمده از BAIC BJ20 بود که از سال ۲۰۱۵ در بازار حضور داشت. تقریباً یک دهه بعد، زمان آن رسیده بود که با یک طراحی کاملاً جدید، رقابت بهتری با رقبای تازه تر داشته باشد.

BAIC BJ30 مدل ۲۰۲۴ از زبان طراحی جدید این شرکت پیروی می‌کند که اخیراً در BJ40 که کمی بزرگتر است معرفی شده اما سبک نرم‌تری دارد. چراغ‌های جلوی LED جعبه ای و جلوپنجره پوشیده در یک صفحه واحد ادغام شده‌اند و شبیه یک عینک به نظر می‌رسند. گلگیرهای بدون رنگ با پلیت‌های محافظ در کنار گلگیرهای براق سیاه و کنارک‌ها به آن ظاهری اسپرت و آفرودی می‌بخشد. در قسمت بالای بدنه نیز، ارجاعی به نسل قبلی وجود دارد، هرچند به طور قابل توجهی بلندتر است و یک تزئین سیاه روی ستون C رنگی باعث ایجاد اثر سقف شناور می‌شود. در نهایت، چراغ‌های عقب LED عمودی نیز در یک محصول از برند رقیب تانک کاملاً معمولی به نظر می‌رسند.

تصاویر داخل کابین منتشر نشده است، اما عکس‌های جاسوسی از چین نشان می‌دهند که کابین ۵ نفره BAIC BJ30، یک نمایشگر بزرگ جداگانه برای سیستم سرگرمی، یک کلاستر دیجیتالی و کنسول میانی بزرگی با فضای نگهداری کافی خواهد داشت.

BAIC BJ30 جدید از نظر ابعاد رشد کرده و کاملاً در رده شاسی بلندهای کامپکت قرار می‌گیرد. این مدل جدید ۴۷۳۰ میلیمتر (۱۸۶.۲ اینچ) طول، ۱۹۱۰ میلیمتر (۷۵.۲ اینچ) عرض و ۱۷۵۷ میلیمتر (۶۹.۲ اینچ) ارتفاع با فاصله محوری ۲۸۲۰ میلیمتر (۱۱۱ اینچ) دارد. این آن را ۲۲۵ میلیمتر (۸.۹ اینچ) بلندتر از نسل قبلی و تنها ۶۰ میلیمتر (۲.۴ اینچ) کوتاهتر از BAIC BJ40 جدید می‌کند. بر اساس مدارک، زیر کاپوت آن یک موتور بنزینی توربوشارژ ۱.۵ لیتری غیرالکتریکی با قدرت ۱۸۵ اسب بخار (۱۳۸ کیلووات / ۱۸۸ PS) قرار دارد که نسبت به مدل قبلی افزایش قدرت قابل توجهی را نشان می‌دهد.

BAIC هنوز تاریخ عرضه BJ30 جدید را اعلام نکرده است اما احتمالاً در سال ۲۰۲۴ در چین عرضه خواهد شد. نسل فعلی با قیمت بین ۱۰۵,۸۰۰ تا ۱۲۵,۸۰۰ یوان (۱۴,۴۶۴ تا ۱۷,۱۹۹ دلار) به فروش می‌رسد، هرچند تعجب آور نخواهد بود اگر مدل جدید به دلیل ابعاد بزرگتر، موتور قوی‌تر و تجهیزات غنی‌تر، گران‌تر باشد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar