رونمایی تویوتا یاریس کراس جدید

دوشنبه 21 خرداد 03 ساعت 15:41
رونمایی تویوتا یاریس کراس جدید

این خودرو که برای بازارهای آسیایی در نظر گرفته شده، کراس‌اووری کاملاً متفاوت از یاریس کراس بازار اروپا است و با قیمت پایه ۲۱ هزار دلار عرضه می‌شود.

تویوتا به‌عنوان پرفروش‌ترین خودروساز جهان، طیف گسترده‌ای از خودروها را تولید می‌کند که گاهی از کشفشان متعجب می‌شویم زیرا قبلاً هرگز آن‌ها را ندیده‌ایم. یکی از این خودروها، نسخه‌ای از یاریس کراس با کد AC200 است که به‌تازگی در آسیا معرفی شده و بسیار بزرگ‌تر از یاریس کراس بازار اروپا است. این خودرو بیشتر برای بازارهای آسیایی در نظر گرفته شده است اما در برخی کشورهای آمریکای جنوبی مثل برزیل هم عرضه می‌شود.

یاریس کراس آسیایی ۴,۳۱۰ میلی‌متر طول دارد درحالی‌که این رقم برای نسخهٔ اروپایی ۴,۲۰۰ میلی‌متر است. تویوتا در بازار اروپا بخش بالاتر از یاریس کراس را با مدل‌های C-HR و کرولا کراس پوشش داده است هرچند که دومی آن‌طور که انتظار می‌رفت فروش ندارد زیرا قیمت آن بسیار به کراس‌اوور بزرگ‌تر و قوی‌تر راوفور نزدیک است. به یاریس کراس AC200 بازگردیم. این خودرو روی پلت‌فرم DNGA ساخته شده است که نسخه‌ای کم‌هزینه‌تر از پلت‌فرم TNGA برای مدل‌های ارزان‌تر است.

این کراس‌اوور کوچک ژاپنی در نسخهٔ پایه با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی عرضه می‌شود که ۱۰۶ اسب بخار قدرت دارد و با گیربکس‌های پنج سرعته دستی و CVT قابل خریداری خواهد بود. علاوه بر این، یک نسخهٔ هیبریدی هم ارائه می‌شود که از یک پیشرانهٔ بنزینی ۱.۵ لیتری ۹۰ اسب بخاری و یک موتور الکتریکی ۸۰ اسب بخاری بهره می‌برد. این نسخه مجموعاً ۱۱۰ اسب بخار قدرت دارد و در هر صد کیلومتر تنها ۳.۹ لیتر بنزین مصرف می‌کند. هردو نسخه صرفاً به‌صورت دیفرانسیل جلو تولید می‌شوند.

در داخل یاریس کراس شاهد یک نمایشگر مرکزی لمسی ۱۰.۱ اینچی در بالای داشبورد هستیم که از اندروید اتو و اپل کارپلی بهره می‌برد. صندوق بار این خودرو نیز ۴۵۰ لیتر ظرفیت دارد که برای این کلاس مناسب به نظر می‌رسد. قیمت تویوتا یاریس کراس در تایلند از ۷۸۹ هزار بات معادل ۲۱,۴۰۰ دلار آغاز می‌شود و در بالاترین نسخه به ۸۹۹ هزار بات معادل ۲۴,۴۰۰ دلار می‌رسد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar