معرفی کانسپت نیسان هایپر فورس

شنبه 6 آبان 02 ساعت 08:54
معرفی کانسپت نیسان هایپر فورس

کانسپت تمام الکتریکی هایپر فورس با ۱۳۶۰ اسب بخار قدرت، می‌تواند روی طراحی نسل بعدی نیسان GT-R تأثیرگذار باشد.

نیسان در نمایشگاه توکیو کانسپتی بنام هایپر فورس را رونمایی کرده است. این یک سوپرکار تمام الکتریکی با ۱۰۰۰ کیلووات معادل ۱۳۶۰ اسب بخار قدرت است و هرچند شرکت ژاپنی به این موضوع اشاره‌ای نکرده اما DNA نیسان GT-R را می‌توان در جای‌جای هایپر فورس دید. این ماشین از تکنولوژی چهارچرخ کنترل e-4ORCE نیسان بهره می‌برد و به ساختاری سبک‌وزن و باطری‌های حالت جامد مجهز است.

به گفتهٔ نیسان، این کانسپت قصد دارد برای علاقه‌مندان به مسابقات اتومبیلرانی و گیمرها به یک اندازه جذاب باشد. هایپر فورس تعادل وزن بهینه‌ای دارد و از ساختار سبک‌وزن فیبر کربنی در قسمت‌های مختلف مثل رینگ‌ها بهره می‌برد. در این خودرو حتی دو حالت رانندگی بنام GT برای گرند تورینگ و R برای مسابقه تعبیه شده است. علاوه بر این، هایپر فورس ویژگی‌های آینده‌نگرانهٔ دیگری هم دارد که آن را از دیگر کانسپت‌هایی که صرفاً در حد رندر هستند متمایز می‌کند. این ویژگی‌ها شامل آیرودینامیک فعال با کانارد، اسپویلر عقب، اسپلیتر جلو و دریچه‌های گلگیر می‌شود.

کابین هایپر فورس هم به‌اندازهٔ بیرون آن آینده‌نگر و چشمگیر است. در اینجا نمایشگرهایی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی تطبیقی دیده می‌شود که گویی مستقیماً از یک بازی ویدئویی بیرون آمده‌اند. البته چنین تصوری بیراه نیست زیرا این سیستم با همکاری سازندهٔ بازی گرن توریسمو ساخته شده است. در حالت R، نورپردازی کابین به رنگ قرمز درمی‌آید و پانل‌های روی داشبورد به سمت راننده کشیده می‌شوند تا اطلاعات مسابقه‌ای را ارائه کنند.

در حالت GT، این پانل‌ها به داخل داشبورد برمی‌گردند و کابین آبی می‌شود. در این حالت، کارهای مهم توسط مجموعه‌ای از نمایشگرهای ساده‌تر انجام می‌شود و راننده به کنترل‌های سیستم تهویه، سیستم صوتی و سیستم تعلیق دسترسی کاملی خواهد داشت. هنگام پارک کردن خودرو، راننده می‌تواند از کلاه ایمنی مخصوصی برای تجربهٔ مسابقه‌های مجازی استفاده کرده و با پدال‌ها و فرمان واقعی، گیم را تجربه کند.

هرچند نیسان حرفی از اینکه هایپر فورس پیش‌نمایش نسل بعدی GT-R باشد نزده است اما نکاتی هستند که نشان می‌دهند کانسپت موردبخث می‌تواند روی طراحی گودزیلای جدید تأثیر بگذارد. مهم‌تر از همه، چراغ‌های عقب دایره‌ای است که برای چند نسل امضای GT-R بوده است. علاوه بر این، نشان پیکسلی جلوی خودرو هم آشنا به نظر می‌رسد. در همین‌ حال، نیسان اعلام کرده است که این طراحی ادای احترامی به خودروهای پرفورمنس بالای نیسان است؛ بنابراین، شاید در آینده GT-R جدید را با بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ظاهر مشابه هایپر فورس ببینیم.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar