رونمایی هیوندای اینستر

پنج شنبه 7 تیر 03 ساعت 15:36
رونمایی هیوندای اینستر

شرکت هیوندای از جدیدترین خودروی برقی خود با نام اینستر Inster رونمایی کرد. این خودرو با یک‌بار شارژ مسافت ۳۵۰ کیلومتری را طی خواهد کرد.

هیوندای از پلتفرمی ویژه برای تولید سری محصولات برقی آیونیک استفاده می‌کند اما در کنار آن از پلتفرم‌های درون‌سوز نیز برای معرفی محصولات بدون آلایندگی سود برده است. کره‌ای‌ها هاچبک جدیدی با نام اینستر را معرفی کرده‌اند که در جایگاهی پایین‌تر از کراس اور نیرو قرار می‌گیرد و در حقیقت نسخه برقی از خودروی شهری کاسپر در بازار کره جنوبی به شمار می‌رود.

هیوندای اینستر در اروپا و با هدف کنار زدن داچیا اسپرینگ توسعه یافته و اندکی بزرگ‌تر از برادر بنزین سوز خود است. طول/عرض/ارتفاع اینستر به ترتیب برابر با ۳۸۲۵/۱۶۱۰/۱۵۷۴ میلی‌متر است و فاصله بین محوری ۲۵۷۸ میلی‌متری آن نیز بیشتر از کاسپر خواهد بود. البته اینستر با وجود اینکه اندکی بزرگ‌تر از کاسپر جلوه می‌کند اما در مقایسه با دیگر خودروهای برقی کوچک همچون شورولت بولت خودرویی کوچک است و بنابراین گزینه‌ای عالی برای شهرهای شلوغ محسوب می‌شود.

مشتریان می‌توانند هیوندای اینستر را در دو نسخه با باتری‌ها و خروجی‌های موتور متفاوت انتخاب کنند. مدل پایه به باتری ۴۲ کیلووات ساعتی مجهز شده و شعاع حرکتی ۳۰۰ کیلومتری دارد. موتور برقی این مدل هم ۹۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. با پرداخت مبلغی بیشتر می‌توان مدل مجهز به باتری ۴۹ کیلووات ساعتی و موتور برقی با قدرت ۱۱۳ اسب بخار را انتخاب کرد. این مدل با یک‌بار شارژ مسافت ۳۵۰ کیلومتری را طی می‌کند. البته گشتاور هر دو نسخه ۱۴۶ نیوتون متر اعلام شده است.

همان‌طور که تصور می‌کنید این خودروی برقی دیفرانسیل جلو به دنبال رکوردشکنی در نوربرگ رینگ نخواهد بود و در نسخه پایه صفر تا صد کیلومتر در ساعت ۱۱.۷ ثانیه‌ای دارد هرچند شتاب مدل گران‌تر به ۱۰.۶ ثانیه می‌رسد. سقف سرعت دو خودرو نیز به ترتیب ۱۴۰ و ۱۵۰ کیلومتر در ساعت است. با استفاده از شارژر ۱۲۰ کیلوواتی می‌توان شارژ ۱۰ درصدی باتری را در نیم ساعت به ۸۰ درصد رساند.

با اینکه مشخصات فنی هیوندای اینستر باعث نمی‌شود مشتریان به نمایندگی‌های این خودروساز هجوم ببرند اما شاید تجهیزات آن حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته باشند. خودروی برقی موردبحث از صندلی‌های جلو و عقب کاملاً تاشو برخوردار شده و در تصاویر طراحی چهار نفره آن را می‌بینیم اما از سال ۲۰۲۵ نسخه پنج نفره هم در دسترس خواهد بود. همچنین صندلی‌های عقب قابل تنظیم هستند و فضای بار نیز بین ۲۳۸ تا ۳۵۱ لیتر متغیر است.

اینستر با اینکه خودروی کوچکی محسوب می‌شود اما تجهیزات متنوعی را ارائه می‌کند. از کروز کنترل تطبیقی گرفته تا دوربین دید محیطی و شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند و البته نوربالای خودکار، این هاچبک برقی در بخش امکانات رفاهی و ایمنی سخاوتمندانه عمل کرده است. امکان سفارش اینستر جدید با فرمان گرم شونده، هشدار خروج از مسیر، دستیار رانندگی در بزرگراه، اپل کارپلی و اندروید اتو نیز وجود دارد.

دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی به‌صورت استاندارد در هیوندای اینستر وجود دارند و کره‌ای‌ها علاوه بر آن صندلی‌های جلوی گرم شونده، سیستم تهویه مطبوع خودکار و سانروف را نیز ارائه کرده‌اند. این خودرو حتی از عملکرد انتقال برق خودرو به وسایل دیگر نیز برخوردار است که باعث می‌شود برخی وسایل و لوازم‌خانگی را شارژ کرد. شایان ذکر است در آینده مدل اینستر کراس هم با طراحی خشن‌تر ارائه خواهد شد.

با اینکه هیوندای اینستر از نظر فنی ارتباطی با سری محصولات آیونیک ندارد اما از طرح چراغ‌های مشابه آن‌ها در جلو و عقب استفاده کرده است. حتی با این وجود نیز اینستر طراحی متمایزی بین خودروهای برقی هیوندای و همچنین کلاس خود دارد. بی‌شک اینستر را باید خودرویی جالب دانست که البته برخلاف اکثر محصولات امروزی از دکمه‌های فیزیکی داخل کابین نیز برخوردار است. باید دانست اینستر تنها مختص بازارهای اروپایی نیست و هیوندای آن را در کره جنوبی، خاورمیانه و آسیا اقیانوسیه نیز عرضه خواهد کرد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar