معرفی آلپاین آلپنگلو

چهارشنبه 2 خرداد 03 ساعت 16:29
معرفی آلپاین آلپنگلو

برند اتومبیلز آلپاین شرکت خودروسازی فرانسوی است، که در سال ۱۹۵۵ تأسیس شد و هم‌اکنون زیرمجموعه‌ای از شرکت رنو است. این برند به تازگی کانسپتی به نام آلپنگلو با پیشرانه چهار سیلندر معرفی کرده است، که این خودرو سوپر اسپرت توانایی تولید قدرتی معادل ۳۴۰ اسب بخار را دارد.

با ورود برند آلپاین به ایالات متحده در سال ۲۰۲۶، محصولات این برند فرانسوی که از زیرمجموعه های کمپانی رنو فرانسه است، بیش تر برای عموم مردم شناخته شده است. همانند بسیاری از برندهای دیگر، این شرکت فرانسوی در حال سرمایه‌گذاری بر روی خودروهای تمام الکتریکی است، اما همچنان بر روی مدل هایی با موتور احتراق داخلی هم در کنار پیشرانه های الکتریکی سرمایه گذاری می کند. هدف این برند ساخت موتور احتراق داخلی است که می تواند با استفاده از هیدروژن به جای سوخت‌های فسیلی همان عملکرد و قدرت را ارائه دهد.

آنتونی ویلن، مدیر طراحی برند آلپاین در آخرین مصاحبه خود بیان کرده است؛ که مدل آلپنگلو فقط برای نمایش نیست، زیرا این کانسپت با در نظر گرفتن یک خودروی تولیدی توسعه یافته است. در حالی که این کانسپت از یک موتور چهار سیلندر ۲ لیتری با توربوشارژ بهره می‌برد، که برند در حال توسعه یک موتور V-6 بزرگ‌تر برای آینده است. این پیشرانه شش سیلندر قدرت بیش تری از ۳۴۰ اسب بخار، که توسط موتور چهار سیلندر ارائه می‌شود، خواهد داشت.

این موتور احتراق داخلی بزرگ‌تر ممکن است در یک مدل قانونی مخصوص مسیرهای شهری، که در تیراژ محدود به تولید خواهد رسید، قرار گیرد.آنتونی ویلن در پاسخ به این پرسش که آیا مدل آلپاین آلپنگلو شانسی برای تولید انبوه خواهد داشت، پاسخ داد: «چراکه نه؟ چرا نتوانیم آن را به طور عمده و گسترده تولید کنیم؟ ما می‌خواهیم هر دو راه (موتور احتراق هیدروژنی و خودروی الکتریکی) را به طور موازی توسعه دهیم. شاید بتوانیم یک سری کوچک از این خودروها برای جاده‌ها تولید کنیم. این می‌تواند دقیقاً همان چیزی باشد که لازم داریم. مدل آلپنگلو تکامل مفهومی با همین نام از سال ۲۰۲۲ است که با کمک کمپانی رنو در حال برنامه‌ریزی برای یک نسخه سوم هستیم که به یک خودروی کاربردی نزدیک‌تر خواهد بود.

نسخه کنونی این خودروی اسپرت، شروع چندان موفقی نداشته است، زیرا موفق نشد در آزمایش اولیه خود در بلژیک در پیست Spa-Francorchamps شرکت کند. این مشکل به دلیل موتور احتراق داخلی نبود، بلکه مشکل برقی بود. همان‌طور که مشخص است، خودرو آلپنگلو از یک شاسی LMP3 استفاده می‌کند، که به جای شاسی سفارشی کانسپت اولیه است. همچنین پیشرانه چهار سیلندر در طول امسال با یک موتور V-6 جدید جایگزین خواهد شد.در جریان برگزاری مجمع عمومی سالانه هفته گذشته، لوکا دی میو، مدیرعامل گروه رنو، به تولید مدل آلپنگلو اشاره کرد. او گفت که A110 دیگر برای مدت زیادی در بازار نخواهد بود، اما این خانواده با هفت مدل جدید جایگزین و بازسازی خواهد شد. این محصولات، صددرصد الکتریکی و شاید خودروهایی با موتور هیدروژنی باشند.

در همین حال، متأسفانه مدل آلپاین A110 موتور وسط دیگر از بازارهای جهانی حذف شده است. جایگزین الکتریکی آن در سال ۲۰۲۶ به عنوان نسخه های کوپه و رودستر وارد بازارهای جهانی خواهند شد، همراه با یک SUV در سال ۲۰۲۷ و یک سدان چهاردر با نام A310 که یک سال بعد، یعنی سال ۲۰۲۸ توسط این برند به بازار عرضه خواهند شد.

اسب بخار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar