رونمایی چری اکسید E08

بروزرسانی در: پنج شنبه 13 اردیبهشت 03 ساعت 10:09
رونمایی چری اکسید E08

مینی ون مفهومی چری اکسید E08 در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴ رونمایی شد.

انتظار می‌رود نسخه نهایی این خودرو پس از عرضه قیمتی بین ۵۵ تا ۶۹ هزار دلار داشته باشد. رسانه‌های چینی می‌گویند مینی ون لوکس چری با قوای محرکه برقی و مجهز به سیستم افزایش ‌دهنده پیمایش عرضه خواهد شد. اکسید E08 به عنوان یک مینی ون پرچم‌دار رونمایی شده و از طراحی آینده‌نگرانه‌ای سود می‌برد.

این خودروی مفهومی از پلتفرم E0X استفاده می‌کند و طول بیش از ۵.۲ متری دارد. زیر برند اکسید چری مدعی است نمای جلوی خودرو از زبان طراحی موسوم به پروانه سایبر که در محصولات استرا بکار رفته بهره گرفته و شاید خود این مینی ون نیز به همین دسته محصولات تعلق داشته باشد. در پروفایل جانبی اکسید E08 آنچه بیش از همه جلب‌توجه می‌کند طراحی یکپارچه و تک جعبه‌ای به همراه خطوط نرم بدنه است. این نوع طراحی به قطارهای پرسرعت و همچنین خودروی لی اتو مگا شباهت دارد.

رینگ‌های برجسته و آینه‌های جانبی دیجیتالی جزو دیگر ویژگی‌های چری اکسید E08 هستند. همچنین در کشویی این خودرو می‌تواند تا ردیف سوم صندلی‌ها باز شود و سرنشینان دسترسی راحت‌تری به بخش داخلی داشته باشند. وقتی وارد کابین شوید فضای کافی برای حمل ۶ نفر را مشاهده خواهید کرد. صندلی‌های ردیف سوم اکسید E08 شبیه مبل به نظر می‌رسند و از متریال جیر مانند ساخته شده‌اند. همچنین امکان باز کردن بخش عقب و پایین کابین به منظور دسترسی به فضای بار وجود دارد. سانروف پانورامیک نیز نور بیشتری را به کابین می‌رساند. از دیگر ویژگی‌های برجسته کابین خودرو می‌توان به غربیلک فرمان، نمایشگرهای افقی داشبورد و کنسول مرکزی با تریم چوب اشاره کرد.

اما بد نیست اشاره‌ای هم به بازار مینی ون‌ها در کشور چین داشته باشیم. در سال ۲۰۲۳ بیش از ۲۴۰ هزار دستگاه مینی ون با قوای محرکه انرژی نو به فروش رسید که نسبت به فروش ۸۸ هزار دستگاهی سال ۲۰۲۲ رشد ۱۷۷ درصدی را نشان می‌دهد. به‌طور خاص فروش مینی ون‌های پلاگین هیبریدی ۱۶۴ هزار دستگاه بود که بیش از ۴۳۰ درصد افزایش یافته است. کارشناسان می‌گویند قیمت بالاتر و حاشیه سود بیشتر این خودروها برای خودروسازان جذابیت دارد. از آنجایی که دولت چین سیاست تک‌فرزندی را کنار گذاشته و خانواده‌ها را به داشتن دو یا سه فرزند تشویق می‌کند، مینی ون‌هایی با فضای کابین و بار بیشتر محبوب‌تر شده‌اند. البته انجمن خودروسازان چین اظهار می‌دارد میزان فروش مینی ون‌هایی با قوای محرکه انرژی نو از ژانویه تا فوریه امسال رشد حدود ۶۷ درصدی را ثبت کرده که نشان دهنده کند شدن میزان رشد بازار این خودروهاست.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar