رونمایی کانسپت برقی نیوبولت

پنج شنبه 25 خرداد 02 ساعت 09:50
رونمایی کانسپت برقی نیوبولت

شرکت بریتانیایی نیوبولت به عنوان تأمین کننده باتری خودروهای برقی از یک خودروی کانسپت و اسپرت با توانایی شارژ باتری در کمتر از ۶ دقیقه رونمایی کرد.

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های انتقادی خودروهای برقی به زمان شارژ آن‌ها مربوط می‌شود. اگرچه حتی پیشرفته‌ترین خودروهای برقی بازار نیز نمی‌توانند با سرعت سوخت‌گیری خودروهای درون‌سوز رقابت کنند اما شرکت نیوبولت که در بریتانیا مستقر بوده و به کار تولید باتری خودروهای برقی می‌پردازد مدعی توسعه تکنولوژی جدیدی شده که باعث شارژ بسیار سریع باتری‌ها می‌شود. این کمپانی اخیراً یک خودروی اسپرت و برقی با توانایی شارژ باتری در کمتر از ۶ دقیقه را معرفی کرده است.

باتری ۳۵ کیلووات ساعتی این خودرو شعاع حرکتی حدود ۲۵۰ کیلومتری را مهیا می‌کند. نیوبولت اشاره‌ای به وزن محصول مفهومی خود نداشته اما به‌صورت مبهم گفته وزن خودرو چیزی بین ۱ تا ۲ تن بوده هرچند حدس می‌زنیم وزن آن زیر ۱۵۰۰ کیلوگرم باشد. نیوبولت بدون اشاره به جزئیات اظهار می‌دارد باتری را می‌توان با سرعتی بیش از دو برابر سریع‌ترین شارژرهای کنونی شارژ کرد. نکته احساس‌برانگیزتر اینکه شرکت یاد شده مدعی تست باتری جدیدش در بیش از ۲ هزار سیکل شارژ سریع شده و در این تست‌ها خبری از تخریب باتری نبوده است.

تکنولوژی جدید نیوبولت فقط مختص باتری‌های کوچک نیست زیرا باتری‌های بزرگ‌تر نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. البته باید گفت چنین سرعت شارژی زمانی در دسترس خواهد بود که شارژرهای ۱ مگاواتی عرضه شوند. تکنولوژی باتری نیوبولت در خودرویی که توسط جولیان تامسون طراحی ‌شده به نمایش گذاشته می‌شود. تامسون مسئول طراحی لوتوس الیزه بوده است و در کانسپت برقی نیوبولت نیز الهام گیری از الیزه دیده می‌شود. البته طراح خودرو به دنبال تولید خودرویی پهن‌تر، طویل‌تر و کم ارتفاع‌تر از الیزه بوده و کالوم نیز در طراحی و مهندسی این کانسپت نقش داشته است. همان‌طور که می‌دانید یان کالوم طراح اسبق جگوار مؤسس این شرکت است. مدیرعامل نیوبولت می‌گوید:

پیش از این تولید خودروی سبک‌وزن با قابلیت شارژ سریع بدون قربانی کردن برخی ویژگی‌ها ممکن نبود و به همین خاطر خریداران باتری‌های بزرگ و گران‌قیمت را انتخاب می‌کردند. ما با تکنولوژی منحصربه‌فرد خود توانسته‌ایم باتری خودرو با قابلیت شارژ ۶ دقیقه بسازیم و باتری‌های کوچک‌تر با قدرت بیشتر و زمان شارژ کوتاه‌تر را معرفی نماییم.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar