رونمایی کانسپت جنسیس X گرن ریسر ویژن گرن توریسمو

یکشنبه 10 تیر 03 ساعت 09:35
رونمایی کانسپت جنسیس X گرن ریسر ویژن گرن توریسمو

شرکت کره‌ای جنسیس از جدیدترین کانسپت خود با نام X گرن ریسر ویژن گرن توریسمو پرداری کرده است.

درست همانند کادیلاک با آن همه کانسپت های زیبا و جذاب، جنسیس هم از رونمایی خودروهای هیجان‌انگیزی که هرگز راهی خط تولید نمی‌شوند لذت می‌برد. جدیدترین خودروی مفهومی این شرکت نام طول و درازی دارد و چهارمین خودروی بازوی لوکس هیوندای برای بازی ویدئویی گرن توریسمو محسوب می‌شود. با جنسیس X گرن ریسر ویژن گرن توریسمو کانسپت آشنا شوید!

خودروی موردبحث در نمایشگاه بوسان ۲۰۲۴ رونمایی شده و اساساً نسخه‌ای خشن از کانسپت جنسیس X گرن برلینتا سال قبل به شمار می‌رود. کانسپت جدید کره‌ای‌ها دارای طراحی گیراتر با پکیج آیرودینامیک متمایز است که بخش اصلی آن را می‌توان بال عقب بزرگ دانست که از جنس فیبر کربن ساخته می‌شود. ورودی‌های هوای روی گلگیر و تیغه مرکزی بخش پشتی هم باعث تمایز این کانسپت نسبت به X گرن برلینتا می‌شوند. برف‌پاک‌کن تکی روی شیشه جلو هم جزو دیگر ویژگی‌های خاص این محصول است.

کانسپت جنسیس X گرن ریسر ویژن گرن توریسمو از قوای محرکه هیبریدی با توان بیشتر سود می‌برد. در بخش جلو یک پیشرانه ۶ سیلندر با سوپرشارژر الکتریکی قرار گرفته و ۸۷۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۷۱ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه تا ۱۰ هزار دور در دقیقه دوران می‌کند و در کنارش یک موتور برقی هم قرار دارد که قدرت و گشتاورش به ۶۷۰ اسب بخار و ۳۰۵ نیوتون متر می‌رسد. این قوای محرکه هیبریدی در مجموع ۱۵۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۲۵ نیوتون متر گشتاور ارائه می‌کند.

به این ترتیب خروجی پیشرانه‌های این کانسپت نسبت به مدل قبلی یاد شده ۴۶۹ اسب بخار و ۸۸ نیوتون متر افزایش یافته است. البته این ارقام خیلی اهمیتی ندارند زیرا کانسپت جنسیس فقط در بازی گرن توریسمو وجود دارد و تنها یک مدل فول سایز از آن برای نمایش تولید می‌شود. بی‌شک این قوای محرکه پرقدرت را در یک خودروی تولیدی و خیابانی نخواهیم دید اما از فکر کردن به آن لذت می‌بریم. رنگ نارنجی برجسته کانسپت نیز به ارتباط آن با محصولات جدید ماگما جنسیس اشاره دارد. ماگما زیر برند جدید جنسیس است که فقط به تولید خودروهای پرفورمنس خواهد پرداخت و قبلاً نیز GV60 و G80 نارنجی رنگ معرفی شده‌اند. لوک دانکر ولکه مدیر ارشد خلاقیت جنسیس چند ماه قبل اظهار داشته بود محصولات ماگما به اندازه محصولات بی ام و M، مرسدس AMG یا آئودی اسپرت گیرا و خشن نخواهند بود.

جنسیس در مقایسه با کانسپت X گرن برلینتا برخی تغییرات را در کابین X گرن ریسر ویژن گرن توریسمو نیز اعمال کرده تا ویژگی‌های مسابقه‌ای آن را بهتر نشان دهد. در بخش داخلی خودرو تنها یک صندلی فیبر کربنی به همراه رول کیج و فرمان یوغ مسابقه‌ای وجود دارد. همچنین دکمه‌های بیشتری نصب تا راننده بهتر بتواند سیستم‌هایی همچون کنترل کشش را تنظیم کند. جنسیس اشاره‌ای به زمان در دسترس بودن این کانسپت در بازی گرن توریسمو نکرده است و به‌روزرسانی قبلی آن نیز فعلاً ارائه نشده است. معمولاً به‌روزرسانی ماهانه این بازی با ارائه برخی خودروها همراه می‌شود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar