رونمایی کی ام سی SR5

بروزرسانی در: پنج شنبه 29 شهریور 03 ساعت 11:09
رونمایی کی ام سی SR5

کراس اوور SR5 در اصل همان لیوان X6 پرو است. محصولی حاصل خریداری و احیای برند لیفان تحت نام لیوان توسط جیلی و بر پایه جیلی امگرند X7.

طراحی ظاهری KMC SR5

در بخش ظاهری SR5 شاهد یک کراس اوور متوسط با خطوطی شکسته و تیز هستیم که علیرغم تلاش طراحان، آن‌چنان که باید و شاید به‌روز جلوه نمی کند. جلوپنجره خودرو ابعاد بسیار بزرگ و نأمانوسی دارد و در لبه های دو طرف آن پرداخت های کرومی به کار رفته است. چراغ های کشیده نیز از دو طرف این جلوپنجره را احاطه کرده است و خبری از پکیج دوقسمتی برای چراغ ها نیست.

نمای کناری دقیقاً جایی‌ست که بیش از هر بخش دیگری سال‌خورده به نظر می رسد و صرفاً به دست‌کاری ستون C و به‌کار بردن یک نوار کرومی سعی شده است حال و هوای پویاتری در آن القا شود، اما بخش عقب SR5 یا همان لیوان X6 را شاید بتوان پخته ترین و البته جذاب ترین بخش ظاهری خودرو برشمرد. چراغ های به‌هم پیوسته که دارای ظرافت فیزیکی و جذابیت گرافیکی هستند، سپر با دو خروجی اگزوز و دیفیوزر بزرگ و دو المان عمودی به‌کاررفته در دو طرف سپر از جمله مهم ترین عناصر در نمای عقب خودرو به شمار می آیند.

کی ام سی SR5 دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۵۳۶، ۱۸۴۵ و ۱۷۲۵ میلی متر است و فاصله محوری آن برابر با ۲۶۸۳ میلی متر اعلام شده است. وزن خالص این خودرو ۱۴۹۹ کیلوگرم است.

مشخصات فنی کی ام سی SR5

کی ام سی SR5 در بخش فنی به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ مجهز است. این پیشرانه قادر به تولید ۱۷۸ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور است و یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه نیز وظیفه انتقال قدرت در این خودرو را برعهده دارد. فرمان برقی، ترمزهای دیسکی، حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت، استاندارد آلایندگی یورو شش، حجم باک ۵۵ لیتری و سیستم تعلیق عقب مولتی لینک نیز از دیگر ویژگی های فنی SR5 محسوب می شوند.

پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ
قدرت ۱۷۸ اسب بخار
گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر
گیربکس سرعته دو کلاچه
وزن ۱۴۹۹ کیلوگرم
فاصله محوری ۲۶۸۳ میلی متر
حجم باک ۵۵ لیتر
رینگ ۲۲۵/۶۰R18
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب مولتی لینک
سیستم ترمز سیستم ترمز جلو دیسکی خنکشونده و عقب دیسکی
ابعاد ۴۵۳۵x1845x1725
حداکثر سوخت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت

کابین؛ مدرن تر از بخش ظاهری

با ورود به کابین اما با فضایی کاملاً مدرن مواجه می شویم. کلاستر و مانیتور در قابی یکپارچه هستند و فرمان خودرو نیز طراحی بسیار شکیلی دارد. پنل مربوط به دریچه های تهویه مرکزی هم با پنل مانیتور خودرو یک حالت قرینگی بسیار خوبی را پدید آورده است.

از جمله امکانات ایمنی و رفاهی کی ام سی اس آر ۵می توان به مواردی همچون شش کیسه هوا، ترمز ضد قفل، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری و کشش، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و کنترل حرکت در سراشیبی، سیستم کمکی ترمز، سیستم پایش فشار باد تایرها، اتوهلد و ترمز پارک برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک عقب، کروز کنترل، سیستم ورود و استارت بدون کلید، دی لایت، سقف پانوراما، پاور ویندوز، آینه های کناری تاشو برقی، سه حالت رانندگی، کلاستر دیجیتالی، تهویه اتومات مجهز به فیلتر تصفیه هوای کابین، دریچه تهویه ردیف دوم، تریم داخلی چرمی، صندلی برقی راننده، گرم‌کن صندلی های جلو، شش اسپیکر، پورت یو اس بی ردیف عقب، رینگ های آلیاژی ۱۸ اینچی و… اشاره کرد.

امکانات ایمنی مجهز به۶کیسه هوا (سرنشینان جلو، جانبی و پرده ای)
ABS+EBD
سیستم کنترل پایداری الکترونیکیESC
سیستم کنترل ایستایی در سرباالییHAC
سیستم کنترلخودرو در سراشیبیDAC
سیستم کمکی ترمز اضطراریBOS
سیستم کنترل کشش TCS
سیستم کمکی ترمز
سیستم فشار باد تایرها
ترمز پارک برقی EPB
اتو هلد
سنسور پارک عقب
دوربین۳۶۰درجه
امکانات رفاهی کروز کنترل، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو، چراغ های روشنایی روز، سانروف پانارومیک به همراه پرده برقی، مجهز به سیستمPower Windows، کلیدهای کنترلی روی غربیلک فرمان، تنظیم غربیلک فرمان در دو جهت، قابلیت تنظیم حالت رانندگی (ECO – SPORT- COMFORT)، اهرم تعویضدنده با عملگر الکترونیکی، پشت آمپر دیجیتال۱۲.۳اینچی، چراغ مطالعه ردیف جلو و عقبLED، جا عینکی، تهویه مطبوع اتوماتیک، مجهز به فیلتر تصفیه هوا و بصورت تمام لمسی، دریچه های تهویه مطبوع مختص سرنشینان عقب، صندلی چرمی+ تریم داخلی دو رنگ، تنظیم برقی صندلی راننده در۶ جهت

اسب بخار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar