گران فروشی کرمان موتور و مدیران خودرو!

چهارشنبه 5 دی 97 ساعت 11:31
گران فروشی کرمان موتور و مدیران خودرو!

در اتفاقی جالب توجه قیمت‌های رسمی اعلام شده برای بعضی خودروهای دو گروه کرمان موتور و مدیران خودرو گران‌تر از قیمت این محصولات در بازار آزاد تعیین شده است.

در اقدامی جالب توجه این روزها شاهد این هستیم که بعضی خودروهای صفر کیلومتر در بازار آزاد، ارزان‌تر از قیمت رسمی اعلام شده توسط کارخانه و شرکت‌ها، به فروش می‌رسند.

بر این اساس برای خودرو جک s3، گروه کرمان موتور قیمت رسمی ۱۶۱ میلیون تومان را اعلام کرده است در حالیکه در بازار آزاد این خودرو با قیمت ۱۵۳ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است. همچنین خودرو جک s5 هم با قیمت ۲۰۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد در حالیکه قیمت رسمی اعلام شده توسط شرکت، ۲۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

همچنین در گروه مدیران خودرو هم داستان به همین شیوه برای بعضی خودروها پیش می‌رود. به طور مثال خودروی‌ام وی‌ام x22 اتومات اکسلنت اسپورت هم توسط این گروه ۱۵۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده در حالیکه در بازار آزاد قیمت آن در نزدیک به ۱۲۰ میلیون تومان است و مدل اتوماتیک LX آن در گروه ۱۵۲ میلیون و صد هزار تومان و در بازار آزاد نزدیک به ۱۳۲ میلیون تومان قیمت دارد.

خودروی چری تیگو ۷ اکسلنت مدیران خودرو، در بازار به قیمتی در تقریباً ۲۷۲ میلیون تومان گذاشته شده در حالیکه گروه این خودرو را به قیمت ۳۳۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت گذاری کرده است. همچنین خودروی چری تیگو ۵ هم با اختلاف هرچند کم در بازار آزاد به قیمت ۲۳۵ میلیون تومان عرضه شده در حالیکه قیمت رسمی اعلام شده توسط گروه، ۲۴۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

از همین گروه خودروی‌ام وی‌ام x33 هم در در بازار آزاد با قیمت حدود ۱۷۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد ولی شرکت قیمت آنرا ۱۸۳ میلیون و ۶۰۰ تومان تعیین کرده است.

در این وضعیت از نهادهای نظارتی مسوول به خصوص سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان خبری نیست و معلوم نیست که اصولاً چرا باید قیمت یک خودرو در کارخانه عرضه کننده آن گران‌تر از بازار آزاد باشد!؟

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "گران فروشی کرمان موتور و مدیران خودرو!"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
ناشناس
مهمان

ماه گذشته ایکس ۲۲ که توسط کارخانه ۱۲۹ م بود دلال ۱۲۴ م میخرید بطوریکه خیلی ها اتصراف دادن موضوع فعلا خنده داره